رئیس بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی از برپایی بیمارستان صحرایی در یکی از مناطق محروم استان خبر داد .

دکتر هادی جلالی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد گفت : بیمارستان تخصصی صحرایی شهید صیاد شیرازی به همت و همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد وبسیج جامعه پزشکی با هدف ارايه خدمت و رسيدگي به محرومان و نيازمندان ،افزایش همکاریهای بین بخشی در زمان وقوع حوادث غیر مترقبه همدلي و همراهي دستگاه ها و ارگان هاي ذيربط براي توسعه خدمات پزشكي در مناطق محروم ،در منطقه چاپشکو شهرستان درگز برپا شده است.

وی با اشاره به اینکه در اين بيمارستان بسياري از خدمات بهداشتي و درماني تخصصی اعم از داخلی ، جراحی ، اطفال ، زنان ، ارولوژی ، جراحی ، قلب ، چشم ، پوشت ، دندانپزشکی ، رادیولوژی و بینایی سنجی ارائه می شود بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده پزشکان خانواده پس از معاینه ساکنان منطقه در صورت نیاز به خدمات تخصصی به این بیمارستان ارجاع داده می شوند .

رئیس بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی با اشاره به اینکه تمامی خدمات ارائه شده در این بیمارستان به صورت رایگان ارائه می شود تصریح کرد : در این بیمارستان خدمات پاراکلینیکی از جمله رادیولوژی،سونوگرافی ، آزمایشگاه و داروخانه ارائه می شود .

جلالی با اشاره به اینکه این بیمارستان از 22 الی 28 مهر ماه در این منطقه آماده ارائه خدمات به ساکنان این منطقه است خاطر نشان کرد : بر اساس برنامه ریزی های انجام شده بیمارانی که نیاز به خدمات تخصصی و جراحی دارند نیز در مدت دو روز ( سه شنبه و چهارشنبه )در بیمارستان شهرستان درگز مورد عمل جراحی قرار می گیرند .

وی با اشاره به اینکه این سومین سال متوالی است که بیمارستان صحرایی در مناطق محروم استان دایر می شودگفت : ارائه خدمات تخصصی به نیازمندان ، شناسایی و درمان بیماران و افزایش سطح دسترسی از جمله اهداف این طرح است .

یادآوری می شود : هم اكنون هفت هزار نفر شامل پزشك، پيراپزشك، پرستار، بهيار و ساير كادر پزشكي عضو سازمان بسيج جامعه پزشكي استان خراسان رضوي هستندب/.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.