نخستین بار در استان خراسان رضوی ،عمل جراحی برداشت لیپوم از پشت قفسه سینه با استفاده از روش هیپنوتیزم با موفقیت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، این عمل بر روی یک مرد 26 ساله مبتلا به تومور خوش خیم سلول های چربی (لیپوم) توسط دکتر مصطفی مهرابی بهار دانشیار و عضو هیئت علمی گروه جراحی عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دکتر مهدی فتحی استاديار بيهوشي و دبير انجمن علمي هيپنوتيزم باليني ايران در مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی امام رضا(ع )با موفقیت انجام شد .

دکتر مهدی فتحی استادیار گروه بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص این عمل گفت : در این روش با ارائه تلقینات بی دردی به بیمار شرايطي فراهم شد تا بيمار هيچگونه دردي در حين عمل و پس از عمل نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در اين عمل هيچگونه داروي مسكن يا هوشبر استفاده نشد و بيمار در طول عمل قادر بود با تيم درماني صحبت کند خاطر نشان کرد : بيمار براي انجام اين فرايند نيازي به ناشتا بودن نداشت و صبح روز عمل صبحانه خود را ميل كرده بود.

دبير انجمن علمي هيپنوتيزم باليني ايران با بیان اینکه انجام هيپنوتيزم و عمل جراحي حدود بيست دقيقه به طول انجامید تصریح کرد: عدم نيازبه مسكن و هوشبر و عدم وجود تهوع و درد پس از عمل و هشياري بيمار در حين عمل را از عمده ترين فوايد اين روش به شمار می رود .

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد : اگر بیمار به درستی برای انجام هیپنوتیزم انتخاب شود بسیاری از عملها از جمله جراحی لثه ، جراحی های شکمی ، اندام تحتانی ، چشم ، جراحی اطفال را می توان با استفاده از این روش انجام داد.

همچنین دكتر مهرابي بهار جراح اين عمل نیز ازعدم درد بيمار و عدم تغيير در هموديناميك بيمار خبر داد و موفقيت اين فرآيند را تاييد كرد/س.

برچسب ها: جراحی ، لیپوم ، هیپنوتیزم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.