رئیس دیوان عدالت اداری گفت: منشاء قانون‌گریزی در جامعه عملکرد مسوولان اجرایی است. البته منظور از مسوولان اجرایی نه تنها مدیران در قوه مجریه بلکه همه آنهایی هستند که در دولت، مجلس و قوه قضاییه امور اداری مردم را مدیریت می‌کنند.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران،‌ حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری طی سخنانی در هیات عمومی این دیوان افزود: بار سنگینی در این ارتباط بر دوش مسوولان است، چرا که وقتی مردم ببینند مسوولی در مقام و جایگاه رسمی قانون‌گریزی و قانون‌ستیزی می‌کند، عوارض آن به جامعه رسوخ می‌کند و در نتیجه شاهدیم که متاسفانه برای مردم نیز قانون‌گزیزی سهل و ساده می‌شود.

رئیس دیوان عدالت اداری ضمن اشاره به اظهارات اخیر مقام معظم رهبری در سفر به خراسان شمالی اضافه کرد: باید از کلام حکیمانه رهبر فرزانه که در این سفر ایراد شده بهره جست، البته مردم همواره در حفظ حرمت و پیروی از رهبری سنگ تمام گذاشته‌اند اما ای کاش ما مسوولان نیز گوش شنواتری داشته باشیم و از رهنمودهای رهبری بیشتر تبعیت کنیم.

وی با بیان این مطلب که ایشان انصافا و به حق آنگونه که شایسته است با اتکای به تعالیم الهی در ارشاد و هدایت جامعه عمل کرده‌اند، اضافه کرد: معظم‌له در سخنان خود به برخی از مهم‌ترین مسائلی که در جامعه ما باید مورد اهتمام فرد فرد جامعه قرار گیرد، اشاره کردند. وقتی با دیده انصاف می‌نگریم و مجموعه آنچه را در جامعه وجود دارد، ارزیابی و آسیب‌شناسی کنیم، ملاحظه می‌شود، تمام موارد مورد اشاره مقام معظم رهبری از مشکلات و ابتلائات امروز جامعه ماست.

حجت‌الاسلام منتظری ادامه داد: اعتقادم این است که ایشان با بینش حکیمانه خود همچون پزشک و حکیمی فرزانه بیماری را تشخیص داده و آنها را یادآوری کردند. البته ارزش‌ها و نکات مثبتی نیز در جامعه ما وجود دارد اما آسیب‌ها و مسایل نگران‌کننده‌ای نیز هست که به آن مبتلا هستیم.

براساس اين خبر به نقل از روابط عمومي ديوان عدالت اداري؛ وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایشی از حضرت امام جواد(ع) گفت: در بحار الانوار آمده است که این امام بزرگوار می‌فرمایند: «سه خصلت انسانی است که می‌تواند موجب جلب محبت بیشتر شود. یکی اینکه انسان در روابط اجتماعی ومعاشرت انصاف داشته باشد، دوم در هنگام سختی و شدت زندگی دیگران به آنها کمک کند و سوم انسان از دلی پاک و قلبی سلیم برخوردار باشد».

رئيس ديوان عدالت اداري در پایان تصریح کرد: این سه خصلت که امام جواد(ع) فرموده‌اند، اضلاع مثلثی هستند که بسیار پرمعناست و شارع مقدس نیز بر آن تاکید کرده است.

انتهای پیام/پ3

برچسب ها: منتظری ، دیوان ، عدالت ، اداری ، قانون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار