بيانات مقام معظم رهبري در جمع مردم شيروان، سوال از رئيس‌جمهور، مقابله با گراني، راي‌آوردن اصلاح‌طلبان، حذف شبکه‌‌های صدا و سیما از هاتبرد و تجديد نظر در پرونده شكايت "مشايي" از "گلپور" از مهمترين عناوين خبري روز دوشنبه گروه سياسي باشگاه خبرنگاران بود.

به گزارش گروه سياسي باشگاه خبرنگاران مهمترين عناوين خبري روز دوشنبه به اين شرح است:


آيا "طرح سؤال از رئيس‌جمهور" به نفع ملت و منافع ملي است؟
ماجراي طرح سؤال از رئيس‌جمهور در مجلس نهم از زماني آغاز شد كه پاي ارز به ميدان بهارستان كشيده شد و پاستور‌نشينان براي اين رويداد تلخ جواب قانع‌كننده‌اي نداشتند.



تحریم‌ها توفیق اجباری برای استفاده از توان داخلی است
رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه تدبیر، تحریم‌ها را به فرصت تبدیل می‌کند، گفت: نبود اراده برای بها دادن به تولیدات داخلی در سطح به تولید داخلی آسیب وارد کرده است.



در طرح سوال از رئيس‌جمهور، برد و باخت مطرح نيست/ گزارشي درباره انصراف از طرح وجود ندارد
سخنگوي کميته طراحان سؤال از رئيس‌جمهور با تاکيد بر اينکه هدف طراحان سؤال از رئيس‌جمهور صرفا حل مشکل مردم و رفع ابهامات موجود در حوزه اقتصادي است، گفت: لازم است مسئولين فرهنگ پاسخگويي مقام معظم رهبري را سرلوحه کار خود قرار دهند.



طرح سؤال از رئيس‌جمهور باعث ايجاد تنش بين مجلس و دولت مي‌شود/ پاسخ‌ها از هم‌اكنون قانع‌كننده نيست
عضو هيئت‌ رئيسه فراكسيون اصولگرايان مجلس با بيان اينكه طرح سؤال از رئيس‌جمهور نمي‌تواند وضعيت را تغيير دهد، گفت: عملي‌ شدن طرح سؤال از رئيس‌جمهور، تنشي را بين دولت و مجلس ايجاد مي‌كند كه مانع از روند حل مشكلات خواهد شد.



دولت به صراحت برنامه‌هاي خود براي مقابله با گراني‌ها را با مردم در‌ميان نگذاشته است
سخنگوي هييئت‌ رئيسه مجلس گفت: دولت تا به حال به صراحت برنامه‌هاي خود براي مقابله با گراني‌ها و مديريت بازار را با مردم در ميان نگذاشته است، اين موضوع سبب سردرگرمي بين مردم شده لذا خانه ملت درصدد است از تريبون اين خانه، دولت برنامه‌هاي خود را براي مسائل اقتصادي به گوش مردم برساند.



ضعف اقتدار ملي از اثرات كاهش جمعيت/ رواج انديشه فرزندآوري كمتر در خانواده‌هاي فرهنگي و فرهيخته
معاون رئيس‌جمهور در امور حقوقي، ضعف اقتدار ملي را يكي از نقاط منفي كاهش جمعيت دانست و گفت: رشد جمعيت در كشور نسبت به دوران جنگ بسيار كم‌تر شده و متاسفانه اين موضوع در جامعه بيشتر در خانواده‌هاي فرهيخته و فرهنگي مشاهده مي‌شود.



آمادگی ایران برای صدور 6000 مگاوات برق به هند و پاکستان
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای صدور 4 هزار مگاوات به هند و 2 هزار مگاوات به پاکستان خبر داد.



طرح سوال از رئيس جمهور حاصلي جز ايجاد دغدغه ندارد
عضو جامعه روحانيت گفت: براي رفع ابهامات به وجود آمده در مسائل ارزي و گراني‌هاي اخير اولين راه حل، تشکيل جلسات گفتماني بين دولت و مجلس است چرا که کشاندن و مطرح کردن اين مسائل به صحن مجلس آرامش جامعه را بر هم مي‌زند و حاصلي جز دغدغه جديد نخواهد داشت.



منظور اصلاح‌طلبان از "اصولگراي معتدل" چيست؟
آيا کساني که فتنه و مظلوميت حق را مي‌بيند و سکوت اختيار مي‌کند، اصولگراست؟ اگر ترجمان اصول و اصولگرايي درختي است پربار از ارزش‌ها،‌ عقايد و هنجارها که با خون هزاران شهيد پا گرفته است؛ روشن است که اصولگرايي با ساختار‌شکني و سكوت در مقابل فتنه‌گران در يک اقليم نمي‌گنجد تا كه عده‌اي امروز داعيه‌دار حمايت از "اصولگراي معتدل" شوند.



قضاوت را به افكار عمومي واگذار مي‌كنم/براي كرباسچي متاسفم
در پي درج خبري در باشگاه خبرنگاران به نقل از دفتر كرباسچي، مرتضي سجاديان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در پاسخ به اظهارات دفتر كرباسچي گفت: در اين‌باره قضاوت را به افكار عمومي واگذار مي‌كنم.



اميدي به راي آوري اصلاح‌طلبان نيست
عضو حزب اعتماد ملي با بيان اين مطلب که اميدي به رأي‌آوري اصلاح‌طلبان نمي‌رود، گفت: رفتار يك گروه از اصلاح‌طلبان موجب شده تا نظام و مردم به اين جريان اعتماد نكنند و از طرفي خودشان هم هيچ‌گاه به اجماع نرسيده و روي يك شخص خاص به تفاهم نمي‌رسند.



اجازه‌ نمي‌دهيم فضاي 88 را در کشور تکرار کنيد
دبير انجمن اسلامي دانشکده علوم اجتماعي دانشگاه تهران با بيان اينکه سران اصلاح‌طلب ظرفيت فتنه‌سازي را در درون خود دارند، گفت: رفتارهاي اخير اطلاح طلبان نشان از تلاش آنها براي حضور مجدد در انتخابات دارد که به طور قطع شرکت و پيروزي اصلاح طلبان در انتخابات يک روياي باطل است.



مرکز تحقیقات پیشرفته دفاعی پنتاگون طرح سایبری X را علیه ایران راه اندازی می کند
گزارش‌ها حکایت از آن دارد که وزارت دفاع آمریکا در حال راه اندازی پروژه ای به نام X برای مقابله با توان سایبری ایران است.



حذف شبکه‌‌های صدا و سیما از هاتبرد/ ايران پيگيري مي‌كند
برخلاف ادعاهای غرب در خصوص وجود جریان اطلاعات آزاد در کشورهای غربی، پخش شبکه‌های برون مرزی جمهوری اسلامی ایران از ماهواره هاتبرد متوقف شد.



"زنوزي" با وثيقه‌ 500 ميليارد توماني آزاد شده است/ صدور منع تعقيب براي حجت‌الاسلام پورمحمدي

سخنگوي دستگاه قضايي كشور گفت: رئيس سازمان بازرسي كل كشور برخلاف بسياري از افراد كه در زمان احضار به دادسرا جار و جنجال به پا كرده و با استفاده از روزنامه‌ها و سايت‌هاي خود فضاسازي مي‌كنند در اين دادسرا حضور پيدا كرد و قرار منع تعقيب وي در دادسراي ويژه روحانيت صادر شده و نظر بر اين بوده كه وي جرمي مرتكب نشده و بي‌گناه است.



ارتقاء تفكر زندانيان اولويت سازمان زندان‌ها
با حضور رئيس سازمان زندان‌ها و اقدامات تاميني كشور، مدیرکل جدید زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.



پرونده شكايت "مشايي" از "گلپور" در مرحله تجديد نظر
وكيل مشايي گفت: پرونده شكايت مشايي از گلپور و سايت عماريون در مرحله تجديد نظرخواهي قرار دارد و راي نهايي صادر نشده است.



مسئولان اجازه بر هم زدن ثبات سیاسی و آرامش کشور را به بدخواهان ندهند

حضرت آیت الله خامنه‌ای تأکيد کردند: مردم حواسشان جمع است، مسئولان قوای سه گانه هم کاملا مراقب باشند تا بدخواهان نتوانند آرامش موجود را که نشانه اقتدار عظیم کشور محسوب می‌شود، بر هم بزنند.



با هيچ كشوري سر جنگ نداريم

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام توسعه و پيشرفت مادي و معنوي را بدون تعامل و همكاري بين‌المللي غيرممكن عنوان کرد و گفت:مبناي سياست خارجي نظام جمهوري اسلامي همزيستي مسالمت‌آميز و عدم دشمن‌تراشي است.
انتهاي پيام/س2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار