فعالان تونسي تاکيد کردند رژيم صهيونيستي بايد منزوي شود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي، روز گذشته فعالان جامعه مدني و سياستمداران تونسي در مقابل مجلس اين کشور در پايتخت تظاهرات کردند.

اين تظاهرات درحمايت از طرحي بود که در پارلمان تونس مطرح است و براساس آن برقراري رابطه با اسرائيل در تونس جرم شناخته مي شود.اين فعالان تونسي مخالف عادي سازي روابط با اسرائيل هستند.

سامي ايادي از فعالان تونسي در اين تظاهرات   گفت:« ما تظاهرات مي کنيم تا خشم خود را از طرح عادي سازي روابط با اسرائيل اعلام و به نمايندگان پارلمان کشورمان ياداوري کنيم که در تونس جديد ، عادي سازي روابط قابل تحمل نخواهد بود. اگر قانون جرم شناخته شدن برقراري روابط با اسرائيل در قانون اساسي تونس گنجانده نشود، انقلاب مردم تونس تکميل نخواهد شد.»
شرکت کنندگان در اين تظاهرات ضمن برپايي تظاهرات برضد اسرائيل تاکيد داشتند اسرائيل طرحهاي جديدي براي استعمار کشورهاي عربي مدنظر دارد و مي خواهد جنايتهاي بيشتري برضد بشريت مرتکب شود.

فتحي خضري از اعضاي حزب خلق تونس در اين تظاهرات   گفت:« اسرائيل هولناکترين جنايتها را برضد بشريت مرتکب مي شود. اسرائيل در تلاش است در کشورهاي اسلامي جاي پا داشته باشد. بايد بر مجلس تونس فشار بيشتري وارد کنيم تا مجلس ، قانون جرم شدن عادي سازي روابط با اسرائيل را تصويب کند. در غيراين صورت ما شاهد استعمار جديد اسرائيل خواهيم بود.»

فتحيه حمامي فعال تونسي در اين تظاهرات تاکيد داشت که همه تونسي ها از قانون مخالفت با عادي سازي روابط با اسرائيل حمايت خواهند کرد. به نظر فتحيه حمامي ، همه کشورهاي اسلامي بايد از آرمان مردم فلسطين حمايت کنند و براي منزوي کردن اسرائيل بکوشند.

فتحيه حمامي  گفت:« ما از قانون ممنوعيت عادي شدن روابط تونس با اسرائيل دفاع مي کنيم. اسرائيل بايد منزوي مي شود. عادي سازي روابط با اسرائيل، جنايت عليه مردم فلسطين و خيانت به کشورهاي اسلامي است.»

طرح مذکور در پارلمان تونس مطرح شده و در حال بررسي است. مردم تونس تاکيد دارند اعضاي مجلس بايد به خواست ملت احترام بگذارند و اين کار را با مخالفت با طرح عادي سازي روابط با اسرائيل انجام بدهند تا اينکه وحدت مردم و نمايندگان مجلس نشان داده شود.

برچسب ها: تونس ، تظاهرات ، اسرائیل ، منزوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار