خبرنگار بحريني که به علت پوشش اخبار اعتراضات مردمي در بحرين قرباني خشونت نيروهاي امنيتي بحرين شده است، دوشنبه شب جايزه آزادي بيان تالي را در دانشگاه سيراکيوس دريافت کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پست استاندارد، لميز ضعيف خبرنگار 34 ساله بحريني دوشنبه شب در مراسمي که در دانشگاه سيراکيوس نيوريورک برگزار شد جايزه سال 2012 آزادي بيان موسسه تالي را در دانشگاه سيراکيوس نيويورک دريافت کرد.

وي در مراسم اهداي اين جايزه تهديد هاي که از سوي ماموران دولت بحرين دريافت مي کرد، بازداشت اعضاي خانواده اش و نيز داستان فرار و تبعيد اجباريش از بحرين را براي حضار گفت.

وي گفت شاهد سوزانده شدن خانه اش توسط نيروهاي طرفدار دولت بحرين بود و مسئولان دولتي بارها از وي خواستند نوشتن گزارش درباره سرکوب مخالفان را متوقف کند. اين خبرنگار بحريني همچنين توضيح داد چطور يکي از اعضاي خانواده حاکم بحرين، وي را به مرگ تهديد کرده بود.

گفتني است اين جايزه هر سال توسط مرکز آزادي بيان تالي در دانشگاه روابط عمومي دانشگاه سيراکيوس به خبرنگاراني مانند لميز اعطاي مي شود.

اين جايزه معمولا به خبرنگاراني اعطا مي شود که به علت آزادي بيان با تهديدهاي قابل توجهي روبرو مي شوند.

ضيف براي چندين روزنامه در بحرين از جمله روزنامه هاي اخبار الخليج، القبس، الافاق و الوقت کار مي کرده است.

 اين خبرنگار فعاليت کاري خود را در سال 2005 ميلادي آغاز کرده است . وي به نوشتن گزارش درباره فساد گسترده دولت بحرين روي آورد که هر دو موضوع منجر به فشارهاي فزاينده بر اين خبرنگار بحريني شده بود و پس از آنکه وي در سال 2011 به نوشتن گزارش درباره اعتراضات مردمي در بحرين روي آورد، مورد خشونت گسترده نيروهاي امنيتي اين کشور قرار گرفت.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار