رئيس هيئت مديره شركت ساختماني بتن و ماشين قدس رضوي از توليد روانه 350 مترمكعب بتن هبلكس با كيفيت در اين كارخانه خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهدحسين علي‌پور چكاپ در حاشيه نخستين همايش علمي بتن‌هاي سبك اتوكلاو شده A.A.C در مشهد با بيان اين خبر گفت: سه واحد توليدي بتن هبلكس سازمان اقتصادي رضوي در شهر‌هاي مشهد، تهران و بيرجند با تكنولوژي روز دنيا اقدام به توليد روانه بتن سبك هبلكس مي‌كند.

وي با اشاره به اينكه صنعت بتن نقش بسيار مهمي در ساخت و سازها ايفا مي‌كند، اظهار کرد: بتن نوعي سنگ ساختگي است كه شن، ماسه، سيمان و آب به نسبت معين و با رعايت مشخصات فني خاص، اجزاي تشكيل‌دهنده آن به شمار مي‌آيند.

علي‌پور توسعه كاربرد بتن هوادار اتوكلاو شده را حاصل تحقيقاتي كه در كشور سوئد به‌عمل آمده بود، دانست و افزود: اين محصول در حدود سال 1930 به‌صورت تجاري توليد و عرضه شد و توليدات اين بتن در دهه 1950 به صورت گسترده در شرايط اقليمي بسيار سرد، اقليم‌هاي گرم و مرطوب، گرم و خشك مورد استفاده قرار گرفت.

وی اضافه كرد: در حال حاضر بيش از 300 كارخانه در سراسر دنيا در حال توليد انواع محصولات بتن هوادار اتوكلاو شده هستند.

رئيس هيأت مديره شركت ساختماني بتن و ماشين قدس رضوي اظهارکرد: پروژ‌ه‌هاي ساختماني با استفاده از بلوك‌هاي هبلكس با در نظر گرفتن سرعت اجرا، نيروي اجرايي كمتر، مصرف ملات كمتر و كاهش زياد بارهاي وارده به سازه به دليل وزن كم ديوارها، موجب كاهش ابعاد سازه و صرفه‌جويي اقتصادي شده است.

علی پور با اشاره به عايق حرارتي بلوك هبلكس تصريح كرد: اين بلوك به‌دليل وجود حباب‌هاي ريز محبوس در آن، مقاومت بالايي در مقابل آتش و شعله‌هاي مستقيم دارد و اين بلوك با استفاده از فناوري‌هاي جديد حدود يك چهارم وزن بلوك سيماني و يك سوم وزن آجر را دارد.

رئيس هيئت مديره شركت ساختماني بتن و ماشين قدس رضوي، صرفه‌جويي اقتصادي، عايق حرارتي و مقاوم بودن در مقابل آتش، عايق صوتي، سبك بودن، قابليت فوق‌العاده كارپذيري، حمل‌و‌نقل راحت و ارزان و سازگاري با محيط‌زيست و ماندگاري بلوك را برخي از ويژگي‌هاي بلوك بتن سبك هوادار اتوكلاوشده «هبلكس A.A.C» عنوان كرد.

وي خاطرنشان كرد: بلوك هبلكس با بررسي‌هاي انجام شده براي طبيعت مضر نمي‌باشد و هيچ‌گونه زباله يا مواد آلاينده را توليد نمي‌كند و به‌دليل تشكيل مواد غيرآلي، به‌صورت پايه ماندگاري طولاني داشته و هيچ‌گونه‌ حشره‌اي در آن لانه‌سازي و يا تخم‌گذاري نخواهد كرد و در تمامي اقليم‌هاي آب‌و‌هوايي اين بتن قابل استفاده است.

علي‌پور گفت: اين شركت با تجربه‌هاي موفقي كه در اجراي پروژه‌هاي بزرگ و مهم در سطح كشور داشته، در راستاي عملياتي شدن طرح توسعه مجتمع توليد و با هدف شكوفايي صنعت ساخت‌و‌ساز و ترويج فرهنگ سبك‌سازي در احداث مسكن، كارخانه توليد بلوك‌هاي سبك اتوكلاو شدهA.A.C را راه‌اندازي كرد.

برچسب ها: بتن ، مشهد ، آستان قدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.