ناكامي يوزپلنگ ها در شكار + فیلم

موفقيت يوزپلنگ در شكار مديون سرعت اين جانور است و نه قدرتش. يوزپلنگ تنها هنگام ناچاري به سراغ طعمه هايي بزرگ تر از توانش مي رود.

به گزارش گروه چند رسانه ای باشگاه خبرنگاران، ويلدبيس ها در گله هاي پرتعداد و اغلب همراه با گله گورخر در دشت ها و بيشه زارهاي تانزانيا و كنيا زندگي مي كنند. ويلدبيس ها براي مهاجرت هاي بزرگ ساليانه در جستجوي علفزارهاي تازه شهرت دارند.

ويلدبيس اغلب توسط شيرها، كفتارها و پلنگ ها شكار شده يا هنگام گذر از رودخانه ها گرفتار كروكوديل ها مي شود. اما يوزپلنگ به رغم شهرتش فقط قادر به شكار توله هاي ويلدبيس است.

در اين فيلم تماشايي حيات وحش خانواده يوزپلنگ ها شامل مادر و سه توله اش كه بزرگ شده اند يك ويلدبيس را تعقيب كرده و به دام مي اندازند. به رغم تعدادشان آنها به دشواري شكار 120 كيلويي را به زمين مي افكنند. اما يوزپلنگ برخلاف شير، كفتار يا پلنگ آرواره هاي قوي ندارد تا بتواند با فشردن گلوي ويلدبيس حيوان را خفه كند. اين مساله در اين فيلم كاملا مشهود است.

ويلدبيس با تمام توان خود از جا برخاسته بي آنكه چهار يوزپلنگ قادر به مهار او شوند. در هر حال ويلدبيس طعمه اي بزرگ تر از دهان يوزپلنگ ها است.





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.