شرکت روسي توليد نرم افزارهاي ويروس کش "کاسپرسکي" از کشف ويروس رايانه اي جديدي به نام "ميني فليم" خبر داد و اعلام کرد حملات سايبري در جهان بيش از پيش پيشرفته تر و تهديد آميزتر شده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين‌هوا؛"اوگني کاسپرسکيگ مدير عامل اين شرکت در سخناني به مناسبت کنفرانس جهاني اتحاديه بين المللي مخابرات که روز يکشنبه در دبي آغاز شد و تا پنج روز ادامه دارد گفت در سال هاي اخير، حملات سايبري عليه اشخاص، موسسه ها و دولت ها هدفمندتر و پيچيده تر شده است و پيش بيني مي شود در سال 2013 بر تعداد اين حملات هم افزوده شود.
کاسپرسکي که شرکت همنام خودش را با همراهي چند نفر ديگر در سال 1997 تاسيس کرد در ادامه گفت : آخرين حمله سايبري با ويروس ميني فليم، در ماه اوت و عليه شرکت آرامکو عربستان، بزرگترين شرکت نفتي جهان اتفاق افتاد و به جهانيان نشان داد تا چه اندازه ما به اينترنت و رايانه وابستگي پيدا کرده ايم و تا چه اندازه هم آسيب پذير هستيم.
حمله سايبري به رايانه هاي شرکت آرامکو سي هزار رايانه شخصي و عمومي اين شرکت را از کار انداخت و لئون پانتا وزير دفاع آمريکا را بر آن داشت که اعلام کند ايران در توليد اين ويروس دست دارد.
کمي پيشتر، کاسپرسکي اين ويروس جديد را يک برنامه کوچک ولي مضر و بسيار منعطف خوانده و گفته بود از اين برنامه براي سرقت اطلاعات و کنترل بر سيستم هاي رايانه اي آلوده شده طي عمليات جاسوسي سايبري هدفمند استفاده مي شود.
به گفته کاسپرسکي، ويروس "ميني فليم" بر اساس ساختاري مشابه با فليم عمل مي کند و قادر است به طور مستقل يا همراه با برادر بزرگتر خود يعني فليم براي عمليات جاسوسي سايبري مورد بهره برداري قرار بگيرد.
الکساندر گوستف، از کارشناسان شرکت کاسپرسکي مي گويد دقت ويروس "ميني فليم" بسيار بالاست و براي حملات زيربنايي رايانه اي طراحي شده است.
شرکت کاسپرسکي مي گويد تاکنون پنجاه تا شصت مورد حمله رايانه اي با استفاده از ويروس ميني فليم در سرتاسر جهان و بويژه در لبنان، فرانسه، آمريکا، ايران و حتي ليتواني گزارش شده است.
به گفته کارشناسان اين شرکت، کار طراحي اين برنامه احتمالا از سال دو هزار و هفت آغاز شده و از اواخر سال دو هزار و يازده مورد بهره برداري قرار گرفته است.

برچسب ها: کاسپرسکی ، ویروس ، رایانه ، جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار