عمل جراحی برداشت لیپوم به روش هیپنوتیزم با موفقیت در مشهد انجام شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، این عمل بر روی یک مرد 26 ساله مبتلا به تومور خوش خیم سلول های چربی (لیپوم) توسط دکتر مصطفی مهرابی بهار دانشیار و عضو هیئت علمی گروه جراحی عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دکتر مهدی فتحی استاديار بيهوشي و دبير انجمن علمي هيپنوتيزم باليني ايران در مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی امام رضا(ع )با موفقیت انجام شد .

مهدی فتحی استادیار گروه بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص این عمل گفت : در این روش با ارائه تلقینات بی دردی به بیمار شرايطي فراهم شد تا بيمار هيچگونه دردي در حين عمل و پس از عمل نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در اين عمل هيچگونه داروي مسكن يا هوشبر استفاده نشد و بيمار در طول عمل قادر بود با تيم درماني صحبت کند خاطر نشان کرد : بيمار براي انجام اين فرايند نيازي به ناشتا بودن نداشت و صبح روز عمل صبحانه خود را ميل كرده بود.

دبير انجمن علمي هيپنوتيزم باليني ايران با بیان اینکه انجام هيپنوتيزم و عمل جراحي حدود بيست دقيقه به طول انجامید تصریح کرد: عدم نيازبه مسكن و هوشبر و عدم وجود تهوع و درد پس از عمل و هشياري بيمار در حين عمل را از عمده ترين فوايد اين روش به شمار می رود 

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد : اگر بیمار به درستی برای انجام هیپنوتیزم انتخاب شود بسیاری از عملها از جمله جراحی لثه ، جراحی های شکمی ، اندام تحتانی ، چشم ، جراحی اطفال را می توان با استفاده از این روش انجام داد.

همچنین دكتر مهرابي بهار جراح اين عمل نیز ازعدم درد بيمار و عدم تغيير در هموديناميك بيمار خبر داد و موفقيت اين فرآيند را تاييد كرد./س

برچسب ها: جراحی ، مشهد ، خراسان رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.