سخنگوی شهرداری تهران از طراحی فاز دوم بوستان ولایت در دست مشاور خبر داد و گفت: توسعه فضای سبز در مناطق جنوبی نسبت به مناطق شمالی بیشتر است .

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران سید محمد هادی ایازی پس از بازدید از باغ ایرانی در جمع خبرنگاران گفت : این مجموعه به نام باغ ایرانی طی چهار دهه زحمات مجموعه خدمات شهری شهرداری تهران به ثمر رسید و باید قدردان زحمت های  مدیر عامل  سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تهران باشیم . 
وی با بیان این که طی چند سال اخیر سرانه فضای سبز شهر تهران به طور قابل توجهی افزایش یافته است ، افزود : در سال 84 سرانه فضای سبز 9/8 متر مربع بوده و در حال حاضر به 15 متر افزایش پیدا کرده است . 
ایازی خاطر نشان کرد : بسیاری از رود دره های شهر تهران طی چند سال اخیر به فضای سبز و بوستان تبدیل شد مانند بوستان نهج البلاغه و یا بوستان ولایت و روز گذشته نیز پارک نیایش به وسعت 100 هزار متر مربع همزمان با افتتاح چهارمین نمایشگاه گل و گیاه افتتاح شد . 
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تصریح کرد : یکی از رویکردهای جدی ما توسعه فضای سبز تهران است و امیدواریم این رویکرد به طور جدی تر در آینده نیز ادامه یابد . 
ایازی در ادامه در پاسخ به این سوال که هم اکنون ساخت و ساز غیر مجاز در شهر تهران در حال اجراست مانند صدور پروانه ای برای ساخت یک ساختمان بر روی موزه جواهرات که برای بانک مرکزی مجوزش صادر شده و همچنین قرار است برج 27 طبقه ای روی ایستگاه مترو ساخته شود ، گفت : ما خودمان در اراضی عباس آباد بیشترین حساسیت را در بحث ساخت و ساز داریم که این اقدام خلاف طرح جامع انجام نشود و این دو برج یکی مربوط به بانک مرکزی است که مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی کشور را دارد و برج دوم نیز در طرح جامع عباس آباد دیده شده است ، بر اساس پیش بینی های صورت گرفته قرار است هفت درصد از تپه های عباس آباد احداث بنا صورت گیرد و 93 درصد نیز به فضای سبز تبدیل شود . 
وی افزود : اگر شورای عالی معماری و شهرسازی خلاف این  مساله در نظر داشته باشد منطبق با رویکرد طرح جامع عمل می کنیم .  
وی در ادامه در خصوص برگزاری جشنواره انار اظهار کرد : در هیات مدیره سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران مصوب شده که به موضوعات تولیدات کشور توجه بیشتری شود ، انار هم به لحاظ این که جزو تولیدات کشور است با هدف این که تولیدات داخلی را به شهروندان معرفی کنیم برگزار می شود . 
ایازی تصریح کرد : امسال ششمین جشنواره انار برگزار خواهد شد که امیدواریم همچون سال های گذشته با استقبال شهروندان مواجه شود و ما در ارتباط با میوه های دیگر نیز جشنواره مختلفی برگزار خواهیم کرد چراکه در کشورمان تنوع انار و میوه های گوناگون را زیاد داریم و این مهم است که مردم با انواع این میوه ها آشنایی پیدا کنند . 
معاون شهردار تهران در ادامه درباره به مناسب سازی بوستان های تهران برای معلولان خاطر نشان کرد : شهرداری همزمان با احداث بوستان و بهینه سازی آنها بحث مناسب سازی برای معلولان را نیز اجرا می کند .
ایازی در پاسخ به سوالی در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه خدمات شهری با فرارسیدن زمستان و بحث آبگرفتگی اظهار کرد : در یک ماه گذشته به طور اکید به شهرداران مناطق مختلف تهران بحث لایروبی انهار ابلاغ شد و یکشنبه هفته آینده معاون خدمات شهری شهرداری گزارشی از لایروبی انهار را در شورای معاونان شهرداری ارائه می دهد و امیدواریم با توجه به اقدامات صورت گرفته امسال آبگرفتگی نداشته باشیم .
وی در خصوص بحث جمع آوری متکدیان در نیمه دوم سالجاری نیز گفت : شهرداری تهران همواره در طول سال نسبت به جمع آوری متکدیان اقدام می کند و در زمستان حساسیت کار بیشتر می شود ، گرمخانه های ما آمادگی پذیرایی دارند و سازمان خدمات رفاه این آمادگی را در خود ایجاد کرده که پذیرای این افراد باشد .
ایازی در مورد برگزاری جشنواره شمسه نیز اظهار کرد : روز گذشته مراسم نمادین آغازین شمسه 2 برگزار شد ، سال گذشته جشنواره شمسه با هشت رشته و امسال با 12 رشته برگزار خواهد شد ، در سال پیش 150 هزار نفر در رشته های مختلف با یکدیگر رقابت کردند که پیش بینی می کنیم امسال این تعداد افزایش یابد .
وی با تاکید بر این که جشنواره شمسه یک تحول فرهنگی در سطح شهر ایجاد کرده است ، افزود : کانون های مختلف فرهنگی و هنری در سطح محلات تهران به واسطه جشنواره شمسه شکل گرفته و هم اکنون ما در هر محله یک گروه سرود ، یک گروه نمایش و تواشیح و ... داریم .
ایازی  تصریح کرد : علاوه بر جشنواره شمسه ، جشنواره شکوفا در حوزه  آی تی، جشنواره مشکات در بحث آموزش شهروندی ، جشنواره سلامت ، جشنواره بام در موضوع اخذ نقطه نظرات شهروندان برای اداره شهر و جشنواره تسنیم در حوزه بانوان نیز برگزار می شود . 
معاون شهردار تهران با اشاره به روز نابینایان و اینکه برخی این گلایه را از شهرداری داشتند که در برخی پیاده روها درختان به شکل افقی کاشته شده و نابینایان با آنها برخورد می کنند ، گفت : این مشکل در شهر وجود دارد و سعی می کنیم این اشکال را برای نابینایان برطرف کنیم . 
وی گفت : توسعه فضای سبز در مناطق جنوبی نسبت به مناطق شمالی بیشتر است ، طراحی فاز دوم بوستان ولایت دردست مشاور است و قرار است اقدامات گسترده ای در این بوستان در فاز دوم انجام شود و حتما زمان طراحی بیشتر شده است و امیدواریم در سال آینده اجرای فاز دو بوستان ولایت را آغاز کنیم ./ف

برچسب ها: بوستان ، ولایت ، نار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار