رييس سازمان زندان ها و اقدامات تاميني و تربيتي کشور گفت: برخي محکومان به زندان بر اساس حکم قضايي تحت مراقبت الکترونيکي قرار مي گيرند.

    به گزارش  گروه حوادث باشگاه خبرنگاران از پايگاه اطلاع رساني پليس، غلامحسين اسماعيلي رييس سازمان زندان هاي کشوردر بوشهر  اظهارداشت: با ابلاغ قانون جديد مربوط به زندانيان، برخي محکومان به زندان براساس احکام قضايي به جاي حبس فيزيکي با استفاده از تجهيزات الکترونيکي ويژه تحت مراقبت قرار مي گيرند.
 وي يادآورشد: در اين قانون پيش بيني شده است که بخشي از محکومان به جاي اقامت در زندان، در خارج از زندان تحت مراقبت الکترونيکي قرار گيرند.اين مقام مسئول اضافه کرد: کارآمدي و بازخورد اجراي اين طرح در کشورهاي پيشرفته مورد ارزيابي قرار گرفته است و آمادگي لازم نيز براي اجراي آن در اين سازمان وجود دارد.
اسماعيلي اظهارکرد: دراين طرح با استفاده از تجهيزات الکترونيکي ويژه، مناطق حضور محکومان رصد مي شود و اگر فرد محکوم به خارج از محدوده تعيين شده آمد و شد کند، ماموران از طريق نرم افزار در سامانه مرکزي مطلع مي شوند.
رئيس سازمان زندان ها و اقدامات تاميني و تربيتي کشوردر پايان خاطر نشان ساخت: در زماني که زنداني به مرخصي مي رود نيز با اين شيوه عملکرد وي مراقبت مي شود تا دوباره مرتکب جرم نشود./ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار