نگارخانه آثار به مناسبت برگزاري بزرگداشت استاد محمد فربدنيا پس از چهار دهه آثار اين هنرمند را به نگار خانه برگ به امانت سپرد.

اختر سياحتگر، مدير نگارخانه آثار، در گفتگو با خبرنگار بخش تجسمي باشگاه خبرنگاران ؛درباره برگزاري نمايشگاهي از آثار هنرمند فقيد مجسمه سازي، سفال كشورمان، گفت: استاد فربدنيا از جمله هنرمندان برجسته هنرهاي تجسمي كشورمان بود كه در طول حيات خود فعاليت گسترده اي در جهت معرفي بيشتر هنرهاي تجسمي ايران به ويژه هنر سفال و سراميك و مجسمه سازي ايران داشت.
وي خاطر نشان كرد: بخشي از آثار اين استاد فقيد در گنجينه نگارخانه آثار نگهداري مي شود و اين آثار جز گنجينه اصلي نگارخانه آثار محسوب مي شود.
وي خاطر نشان كرد: در كنار اين آثار بخشي از عكسهاي اين هنرمند فقيد نيز نگهداري مي شود.
وي گفت: فربد نيا جز هنرمنداني بود كه بيشتر به خلق اثر مي پرداخت و عليرغم آنكه نزديك به چهار دهه از درگذشت وي مي گذرد اما شيوه و تكنيك اين هنرمند فقيد مورد توجه هنرمندان معاصر است در حقيقت شيوه خلق آثار وي فربد نيا هم چنان تازگي دارد.
وي تصريح كرد: بزرگداشتي براي فربد نيا به منظور ياد آوري و مروري بر آثار وي درنگارخانه برگ برگزار شده است كه در پي آن نمايشگاهي از آثار اين هنرمند از سوي نگارخانه آثار به نگارخانه برگ به امانت سپرده شده است.
سياحتگر گفت: برگزاري نمايشگاه استاد فقيد سفال و سراميك و مجسمه سازي كشورمان از سوي نگارخانه آثار برگزار شده است.
مدير نگارخانه آثار خاطر نشان كرد: نمايشگاه آثار استاد فربد نيا از امروز بيست پنجم هر به مد 10 روز درنگارخانه برگ ادامه خواهد داشت. /ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.