معاون اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر درآمدزایی و توسعه منابع محور برنامه های معاونت اداری و مالی واحد اهر برشمرد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، همتی امروزدر اولین جلسه تخصصی کمیته اقتصاد مقاومتی دانشگاه گفت: مشکلاتی را که امروز واحدهای دانشگاهی غیر دولتی با آنها سروکار دارند، نمی توان با طرز فکری که آنها را ایجاد کرده است اصلاح نمود. بلکه بایستی راهبردهای پویا و دین امیک جایگزین راهبردهای پایا و استاتیک شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر با بیان این مطلب گفت: تدوین و اجرای راهبردهای پویا نیز بیش از هر چیز نیازمند منابع منعطف و متعدد از بعد مالی و انسانی است.

این مقام مسئول گفت: حوزه معاونت اداری و مالی واحد در کنار سایر بخش های اجرایی دانشگاه با درک این ضرورت اقدام به پی ریزی و اجرای برخی برنامه های کارآفرینی و توسعه منابع نموده به گونه ای که علاوه بر حل و فصل مسایل جاری واحد بتواند واقعیت های پیش روی مراکز علمی را رصد کرده و در کنار برنامه ریزی بلند مدت با هدایت منابع در مسیر رفع مشکلات کوتاه مدت میسر سازد.

این استاد حوزه کارآفرینی، رویکرد جدید معاونت اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی را تجهیز و توسعه منابع مالی دانشگاه برشمرد و افزود: بدون شک تنها راه برون رفت از معضلات مالی واحد های دانشگاهی همانا چرخش 180 درجه ای از اتکا به منابع شهریه به منابع مالی تعریف شده در شاخص های یک دانشگاه کار آفرین است.

وی، گفت: دانشگاهی که در آن به علم تبدیل به ثروت می شود. ایده ها به محصول پیوند می خورد و تجهیزات آزمایشگاهی با رویکرد ارایه خدمات فنی و مهندسی و صنعتی تدارک می یابد.

همتی، در ادامه جلسه با اشاره به برخی برنامه های در دست اجرا گفت: پروژه ایجاد کارگاه های تولیدی ظروف یکبار مصرف و لوازم آزمایشگاهی و شیشه گری و مواد شیمیایی و دارویی هم اکنون پس از اخذ مجوزهای لازم با پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد در حال اجرا است که امید می رود تا پایان سال جاری شاهد افتتاح آنها باشیم.

وی، افزود: با هماهنگی های صورت گرفته کلیه گروه های آموزشی که فعالیت های آزمایشگاهی و کارگاهی دارند موظف و متعهد به ارایه برنامه های کاربردی جهت بهره برداری اقتصادی از امکانات و تجهیزات شدند به گونه ای که علاوه بر ایجاد منابع درآمدی جدید موجب بهره مندی آحاد مردم بویژه جامعه صنعتی و مهندسی از خدمات فنی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی می شود./س

 

برچسب ها: درآمد ، توسعه ، محور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.