دومین همایش سراسری معاونان عمرانی فرمانداریهای شهرستان استان تهران به میزبانی شهرستان دماوند با حضور معاون فنی و عمرانی استانداری تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن/ فرماندار شهرستان دماوند در ابتدای این آیین با بیان هدف گیریهای دشمن و ایجاد مشکلات اقتصادی به منظور درهم شکستن استقامت مردم اظهارداشت: خصیصه مستکبران از گذشته و در شرایط کنونی ایجاد ممانعت هر چه بیشتر برای رشد روزافزون ایران اسلامی است.

ˈعلیرضا قاسمی فرزادˈ با بیان اینکه چون دشمن در هشت سال دفاع مقدس با وجود حمایت های سایر کشورها مغلوب جنگ شد، به یقین رسیده است که با جنگ افروزی قادر به مبارزه با مردم ایران اسلامی نیست و لذا به دنبال توطئه های گوناگونی است که هر روز شاهد آن هستیم.

وی افزود: دشمن تبلیغات بسیاری را تاکنون علیه ایران اسلامی به راه انداخته است، ولی نیک می داند که اتحاد مردم مقاوم ایران هرگز با این ترفندها گسسته نخواهد شد.

معاون فنی و عمرانی استانداری تهران نیز در این آیین گفت: مسوولان امروز باید پرچمدار حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی باشند تا با گره گشایی در کارها و تسهیل مسیر تولید ملی به منویات مقام معظم رهبری هر چه بهتر دست یابیم.

ˈمحمدرضا محمودیˈ تصریح کرد: امروز به برکت تحریم ها نقاط ضعف شناسایی و مرتفع شده است و این روند باید ادامه داشته باشد.

وی افزود: هر یک از معاونان عمرانی فرمانداری ها در مجموعه خود باید یک شهید باکری، شهید همت، شهید خرازی، شهید کاظمی و.. باشند تا در این جنگ اقتصادی ناخواسته ای که دشمن برنامه ریزی کرده و در صدد نابود کردن زیرساخت های این دیار برای ایجاد فشار معیشتی برمردم است را نیز همچون هشت سال دفاع مقدس خنثی نموده و سرافراز ، پیروز و سربلند این برهه را نیز سپری کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران به عنوان میهمان ویژه در این همایش با اشاره به ضرورت تقویت زیرساخت های کشاورزی، گفت: توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی، اقتصادی کردن تولید در راستای تثبیت رقابت تولید در بازارهای جهانی با توسعه آبیاری تحت فشار، گازسوزکردن واحدهای تولیدی در اولویت قرار دارد.

سید ˈمحمد موسویˈ افزود: ایجاد صندوق حمایت از کشاورزان، استفاده از کشاورزی حفاظتی برای جلوگیری از فرسایش خاک و تسریع هفت برابری روند کار، تبدیل واحدهای سنتی به صنعتی، توسعه واحدهای مکانیزاسیون و کاهش ریسک با توسعه بیمه کشاورزان نیز از برنامه های در حال اجرا است.

در این آیین تعداد پروژه های اجراشده و در دست اجرا در استان تهران حدود دو هزار و 803 طرح عنوان شد که در مجموع بیش از 77 درصد رشد فیزیکی داشته است.

براساس آمار ارائه شده در این همایش کل مجموع تملک دارایی شهرستان دماوند در سال 90 حدود 480 میلیارد ریال و تعداد کل طرح های اجراشده در شهرستان 206 طرح بوده است که از این تعداد 158 طرح با پیشرفت فیزیکی 100 درصد و 32 طرح با پیشرفت 50 تا 99 درصد و 9 طرح نیز بین 10 تا 50 درصد رشد فیزیکی داشته اند.

شهرستان دماوند در نمودار بررسی پیشرفت فیزیکی در مقایسه با دیگر شهرستان های استان تهران مقام سوم را به خود اختصاص داد و شهرستانهای ری و رباط کریم نیز به ترتیب به مقام اول و دوم دست یافتند.

در این آیین معاونان عمرانی شهرستانهای اسلامشهر، بهارستان، پاکدشت، پیشوا، تهران، دماوند، رباط کریم، ری، شمیرانات، شهریار، فیروزکوه، قدس، ملارد و ورامین حضور داشتند.

در این همایش معاونان عمرانی فرمانداریهای شهرستان های استان تهران از مدیران و مسوولان استانی حاضر در این آیین نسبت به شرایط وضعیت شهرستان های خود سووالاتی را مطرح کردند که از سوی آنان پاسخ داده شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.