هادی مخملی در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با بیان این مطلب افزود: بیش از 70درصد فرشهای دستباف با هدف صادراتی و مابقی برای مصرف داخلی تولید میشود که البته همان 30درصد مصرف داخلی نیز در نهایت به عنوان فرشهای دسته دوم و ترمیمی صادر میشود.
مخملی درخصوص گسترش بازارهای هدف اظهار داشت: در بحث صادرات، همواره مطالعه بازارهای هدف اهمیت خاصی داشته و در این زمینه کارگروههای تبلیغاتی در حال بررسی بازارهای جهانی هستند.وی ادامه داد: اقدامات مثبت صورت گرفته در بخش بازاریابی موجب شده فرش و تابلوفرشهای ایرانی در کشورهای مختلف جهان مانند چین که خود تولیدکننده این محصول و رقیب کشورمان بهشمار میآمد، جایگاه خود را پیدا کند.
وی عنوان کرد: واحد طراحی فرش
دستباف در استان، وظیفه تطبیق تولیدات با سلایق جهانی را برعهده دارد تا همزمان
با حفظ نقشههای سنتی به عنوان اصالت فرش ایرانی، نوآوری را نیز در طراحی فرشهای
دستباف اعمال کن./س