با وجود اینکه اختلال روانی سادیسم چندان شایع نیست، اما افراد درگیر آن می توانند تاثیرات منفی زیادی را بر روی زندگی روزه مره اطرافیان خود بگذارند.

مهدی شفیعی، روانپزشک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  سادیسم نوعی اختلال و ویژگی شخصیتی است که فرد درگیر آن علاقه زیادی به آزار رساندن دیگران به اشکال گوناگون دارد، به طوریکه اینگونه آزار دادن افراد دیگر برای او بسیار خوشایند است.

وی در خصوص میزان شیوع اختلال سادیسم در بین افراد جامعه گفت: این اختلال روانی اگر چه در بین افراد جامعه چندان شایع نیست، اما افراد درگیر آن می توانند تاثیرات منفی زیادی را بر روی زندگی اطرافیان خود بگذارند.

شفیعی اظهار داشت: افراد درگیر سادیسم علاقه زیادی به آزار رساندن جسمی، روحی، روانی و جنسی دیگران دارند و از تمسخر، کنایه زدن، تحقیر و اهانت به اطرافیان خود لذت می برند.

وی با اشاره به اینکه سادیسم از دوران نوجوانی و پس از آن شیوع بیشتری می یابد، خاطر نشان کرد: البته کنترل کامل سادیسم بسیار مشکل است، اما با استفاده از روش های روان درمانی و رفتار درمانی می توان به کنترل این اختلال وکاهش رفتارهای پرخاشگرانه و آزاد دهنده آن کمک زیادی کرد./ح
برچسب ها: سادیسم ، آزار ، اختلال ، تحقیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار