خندیدن در ابتدای مطالعه باعث ایجاد آرامش فكری شده و فرآیند یادگیری را تسهیل می كند اما اشتغال ذهنی و اضطراب از موانع مهم یادگیری محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، یك كارشناس ارشد روان شناسی خندیدن را یكی از مظاهر شادی دانست و گفت: از دیدگاه روان شناسی خنده واكنشی است كه به منظور تخلیه هیجانات به كار می رود.

شكوری افزود: از طریق خندیدن انرژی ذخیره شده ناشی از شرایط مختلف مثل كنترل محیط، كنترل ذهن فرد و حوادث زندگی از ذهن و بدن تخلیه می شود و به همین علت معمولاً پس از مدتی خندیدن احساس آرامش زیادی به فرد دست می دهد.

این كارشناس ارشد روان شناسی با اشاره به تاثیر گذاری خنده بر سلامت روان و جسم انسان گفت: تحقیقات علمی نشان می دهد افسردگی به سیستم ایمنی بدن در برابر بیماریها آسیب می رساند و خنده از طریق كاهش كورتیزول، افزایش هموگلوبین، افزایش فعالیت سلول های كاهنده درد و افزایش سیتوكنین این سیستم را تقویت می كند.

شكوری ادامه داد: خنده با تأثیرمثبت بر سیستم تنفس، گوارش، گردش خون، قلب و عروق و سیستم عصبی نقش قابل توجهی در پیشگیری و درمان بیماری ها دارد.

به گفته وی زمانی كه شخصی می خندد وجودش را احساساتی مثل آسودگی، گرما، كلیت، رهایی و سرحالی در برمی گیرد و این ها همان احساساتی هستند كه در بردارنده مفهوم كلی سلامت می باشند.

این كارشناس ارشد روان شناسی خنده را یكی از مهمترین ورزش ها برای جنبش عضلات برشمردو خاطر نشان كرد: یك دقیقه خندیدن برابر با چهل مرتبه تنفس عمیق است.

شكوری یادآور شد: 15 دقیقه خندیدن در طول روز بخش زیادی از منافع حاصل از پیاده روی صبحگاهی را در بردارد.

وی افزود:خنده با كاهش و از بین بردن احساسات منفی نقش مهمی در پیشگیری از حملات قلبی دارد و نوعی ماساژ قوی برای قلب محسوب می شود.

این كارشناس ارشد روان شناسی گفت: افرادی كه زیاد می خندند كمتر در معرض ابتلا به اختلالات گوارشی، سوء هاضمه و یبوست قرار می گیرند و از سویی خنده از طریق افزایش سلولهای كشنده درد، نقش مهمی در مبارزه با سرطان دارد./س

برچسب ها: خنده ، مطالعه ، آسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.