قند خون بالا بر روی اعصاب افراد مبتلا به دیابت تاثیر گذار است و در صورت عدم کنترل بر تمام اعضای بدن و از جمله حافظه تاثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  اراک بیماری است که در صورت عدم کنترل بر تمام اعضای بدن و از جمله حافظه تاثیرگذار است
اگر قند خون افراد دیابتی در حد طبیعی یا نزدیک به حد طبیعی کنترل شود چنین مشکلی برای این افراد بوجود نمی آید در غیراینصورت افراد مبتلا دچار عوارض زودرس و دیررس از جمله مشکلات ذهنی و کاهش حافظه می شوند و قند خون بالا بر روی اعصاب افراد تاثیر گذار است.
نکته مهم دیگر این است که حتی قند خون پایین هم می تواند موجب فراموشی و عدم تمرکز در افراد شود و علت اینکه افراد مبتلا به دیابت در کشور ما دچار عوارض اینچنینی می شوند این است که کنترل دیابت در کشور ما در حد مطلوبی نیست.

قرص هایی مثل گلی بن گلامید و متفورمین از جمله داروهای کنترل قندخون است در صورتی که در حد معمول مصرف شوند عوارضی از جمله کاهش حافظه برای فرد نخواهند داشت و باید گفت نزدیک به 60 سال است که این دارو در بازار جهانی مورد استفاده قرار می گیرد و دیده نشده در اثر مصرف این داروها مشکلاتی از لحاظ کاهش حافظه برای افراد مبتلا به دیابت بوجود بیاید و در واقع آنچه بر حافظه دیابتی ها تاثیرگذار است قند خون بالای این افراد است./س
برچسب ها: دیابت ، کاهش حافظه ، اعصاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.