کارشناس تعمیرات ابزاردقیق شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از اجرای طرح سیستم پشتیبان مانیتورینگ دمنده های واحدهای گوگردسازی در این شرکت خبر داد.




رضا شعبانی در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: طبق بررسی و تحقیقات انجام شده این طرح تاکنون در سطح کشور اجرا نشده است و برای نخستین بار از سوی پالایشگاه خانگیران در کشور اجرایی شده است.

رضا شعبانی در تشریح کارکرد این سیستم اظهارداشت:این طرح شامل یک سیستم سخت افزاری بر روی کنترل پنل دمنده های واحد بازیافت گوگرد است که شامل یک عدد کامپیوتر صنعتی، یک عدد PLC زیمینس و تجهیزات جانبی مربوطه است.

وی در ادامه به مشکلات واحدهای بازیافت گوگرد اشاره و تصریح کرد: قفل کردن، از سرویس خارج شدن مانیتورها با توجه به کارکرد 24 ساعته و شرایط آب و هوایی از جمله مشکلات در واحدها بوده که در این شرایط اثرات منفی بر روی قطعات الکترونیکی وارد می شد.

شعبانی ادامه داد: اثرات این شرایط محیطی بر مانیتورها، مانع از اعلام لحظه به لحظه وقایع دمنده های واحدهای بازیافت گوگرد به بهره بردار می شد که از جمله این شرایط می توان به کاهش ضریب پایداری دمنده، افزایش استرس همکاران بهره بردار و تعمیرات و کاهش پایداری در تولید گوگرد اشاره کرد.

کارشناس تعمیرات ابزاردقیق پالایشگاه خانگیران افزود: با بررسی های صورت گرفته روی عملکرد مانیتورها و مطالعات دقیق علمی و فنی، اجرای طرح پشتیبان مانیتورینگ دمنده های واحدهای بازیافت گوگرد در دستور کار قرار گرفت.

وی همچنین به انجام تحقیقات گسترده در اینترنت و مکاتبه با متخصصان شرکت زیمینس در آلمان اشاره و بیان داشت: پس از انجام تحقیقات گسترده در این زمینه، مشخص شد طرح مذکور با این روش در واحدهای صنعتی از جمله شرکت نفت پیاده سازی نشده است و پیروی از روش های متداول همانند دیگر پروژه های مشابه نیاز به تغییرات گسترده در سخت افزار و نرم افزار سیستم کنترل دمنده دارد.

شعبانی با بیان اینکه طرح تحقیقاتی این سیستم به مدت دوماه در آزمایشگاه کنترل واحد ابزاردقیق زمان برده است تاکید کرد: ما در تحقیقات به این نتیجه رسیدیم که شبیه سازی سیستم کنترل دمنده اثر مثبت داشته و نتیجه مطلوب حاصل شده است.

وی خاطر نشان کرد: دمنده های واحدهای بازیافت گوگرد نقش حیاتی در فرآیند تولید دارد.

کارشناس تعمیرات ابزاردقیق پالایشگاه خانگیران یادآور شد: هزینه برون سپاری این طرح برای هر واحد بازیافت گوگرد 250 میلیون ریال است اما طرح مذکور با تغییرات بسیار اندک از نظر سخت افزاری و با اعتباری بالغ بر سه میلیون ریال پیاده سازی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.