استاندار خراسان شمالی گفت: وزیر راه و شهرسازی از عملیاتی شدن احداث راه آهن مشهد-بجنورد-گرگان طی چند آینده خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد؛ محمود احمدی بیغش افزود: در دیداری که با وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت، وزیر با بیان اینکه به دلیل سفر رهبر انقلاب به خرسان شمالی این پروژه با تاخیر انجام می شود از عملیاتی شدن آن طی روز های آینده خبرداد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به نشست هیئت دولت در خراسان شمالی تصریح کرد: برای این پروژه هیئت دولت روز گذشته 200 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داد.

وی با بیان ایکه برای شروع این طرح قبلا 20 میلیارد تومان مصوب شده بود خاطر نشان کرد: اولویت اول در احداث این راه آهن توجه به مسیر مشهد به بجنورد است که کار مطالعاتی آن انجام شده و با اختصاص این اعتبار دیگر مشکلی در اجرای این پروژه وجود ندارد.احمدی بیغش این مسیر را حدود 370 کیلومتر عنوان کرد که توسط قرار گاه خاتم به عنوان مجری پروژه احداث می شود.

استاندار خرسان شمالی همچنین با اشاره به اینکه عملیات آزمایشی طرح آبرسانی صد شیرین دره به بجنورد تا ایستگاه سوم در روستای تاتار بجنورد با موفقیت انجام شده است افزود: برای رساندن آب این سد به بجنورد، تنها 1300 متر لوله گذاری باقی مانده است که با ورود این لوله ها این پروژه به اتمام می رسد و بهره برداری خواهد شد./س

برچسب ها: وزیر راه ، راه آهن ، بجنورد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.