اراک/

تولید انبوه واگن های شش محوره در اراك آغاز شد

مدیر شركت واگن پارس اراك اعلام كرد: تولید انبوه واگن های شش محوره به همت متخصصان این شركت آغاز شد.

میری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود: خطوط تولید واگن های شش محوره این شركت در فضای كارگاهی چهار هزار متر مربع و با سرمایه گذاری 10 میلیارد ریال راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه خطوط تولید این محصول واگنی شامل شش ایستگاه اصلی و خط تولید بوژی با چهار ایستگاه اصلی است گفت: با راه اندازی این خط تولید توان ساخت 20 دستگاه واگن شش محوره در شركت واگن پارس اراك ایجاد شده كه ارزش هر واگن تولیدی یك میلیارد و 600 میلیون ریال است.

میری خاطرنشان كرد: راه اندازی خط تولید انبوه این محصول افتخاری ملی برای كشور است و ساخت هر واگن شش محوره در شرایط اقتصادی كنونی 10 هزار دلار صرفه جویی ارزی به همراه دارد که راه اندازی این خط تولید 85 فرصت شغلی ایجاد كرده است.

مدیر شركت واگن پارس اراك با اشاره به اینکه واگن های شش محوره با ظرفیت بارگیری 90 تن برای حمل سنگ آهن كاربرد دارد اظهار داشت: وزن هر یك از واگن های مذكور 30 تن است كه 95 درصد مواد اولیه بدنه آن ها (فولاد آلیاژی ST52)در داخل كشور تولید می شود و بوژی استفاده شده در این واگن ها سه محوره با بار محوری 22 و نیم تن است.

مدیر شركت واگن پارس اراك ادامه داد: هم اكنون ساخت 400 دستگاه واگن شش محوره از سوی شركت توكاریل سفارش شده و در صورت تقاضاهای جدید داخلی و خارجی امكان توسعه خطوط تولید وجود دارد.

شركت واگن پارس یكی از واحدهای تولیدی واگن در ایران است كه فعالیت خود را از سال 1354آغاز كرده و این شركت بزرگترین سازنده انواع لوكوموتیو ، واگن های باری، مسافری و مترو در خاورمیانه است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.