قائم‌ مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی گفت: اجرای طرح تحول اجتماعی، شرایط پیشرفت همه جانبه کشور را سرعت می بخشد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، افشار  گفت: اجرای این طرح موجب ارتقای سطح فرهنگ جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی، و در نهایت رشد و شکوفایی همه جانبه کشور را به دنبال دارد.
به گفته افشار، مطالعات مربوط به طرح تحول اجتماعی از سال 87 آغاز شده و بیش از 250 کارشناس و صاحب‌نظر در تدوین آن مشارکت داشته‌، و برای بومی سازی آن در استان ها نیز نیاز به همراهی و همفکری بیشتر مسوولان است.
افشار گفت: از دیدگاه رییس ‌جمهوری، طرح تحول اجتماعی مهم‌تر از طرح تحول اقتصادی است به گونه ای که وی طرح تحول اقتصادی را مقدمه‌ای برای تحول اجتماعی می داند و همچنین افزود: 186 برنامه ملی در قالب طرح تحول اجتماعی پیرامون آسیب‌های مختلف این حوزه پیش بینی شده است و محور این برنامه‌ها در هفت محور پیشگیری از اعتیاد به موادمخدر، روانگردان‌ها، مشروب الکلی و دخانیات، تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده و کاهش طلاق، ارتقای نشاط و سلامت اجتماعی، ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی، ارتقای وحدت، همبستگی و هویت ملی ایرانی اسلامی، صیانت از حقوق شهروندی، ارتقای فرهنگ دینی، اخلاق اسلامی و ترویج روزی حلال لیان کرد.
در پایان قائم مقام وزیر کشور برتلاش برای تقویت فرهنگ عمومی، ارتقای میزان مشارکت مردمی و اطلاع رسانی کامل و جامع برای اجرای این طرح در جامعه تاکید کرد./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.