رئیس مجلس شورای اسلامی بر رونق بخش کشاورزی و دامپروری برای مقابله با تحریم ها تاکید کرد.

 

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، دکتر لاریجانی درمراسم افتتاح مجهز ترین مجتمع سردخانه و بسته بندی گوشت مرغ منطقه مرکزی کشور با اشاره به ظرفیت استان قم در زمینه تولید گوشت مرغ و تخم مرغ گفت : برای تکمیل زنجیره فعال در بخشهای مختلف کشاورزی و دامپروری اقداماتی در استان صورت گرفته که زمینه رونق این بخش ها را فراهم می کند.
وی به تحریم های اقتصادی و فشارهای کشور های اروپایی وآمریکا برای تحت فشار قراردادن مردم ایران اشاره کردو گفت : با همه مشکلاتی که این رفتارهای ماجراجویانه ایجاد می کند می تواند برای تولید کنندگان کشور به عنوان یک فرصت برای تقویت بخش تولید باشد.
وی با اشاره به واردات 60 تا 80 میلیارد دلاری در سالهای اخیر و ضرر و زیان بخش تولید از این واردات گفت : باید با ظرفیت سنجی مناسب واستفاده از سرمایه گذاران در زمینه تولید نیازهای اساسی مردم و تهیه محصولات استراتژیک گام های اساسی برداشته شود .
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود : در محیط بین المللی زمانی می توان از حقوق خود دفاع کرد که در تامین نیازهای اولیه کشور مستقل باشیم .
وی با تاکید بر لزوم افزایش حمایت ها از بخش تولید با استفاده از تسهیلات بانکی و ارزی مناسب گفت: در قانون بودجه امسال 10 درصد از ظرفیت صندوق ملی به بخش کشاورزی اختصاص یافته که می تواند کمک خوبی به این بخش باشد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.