فرماندار قائم شهر گفت: ورود پساب های صنعتی به رودخانه ها در این شهرستان به صفر رسیده است.

بگزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران پیرفلک در نشست کارگروه پسماند قائم شهر با بیان اینکه متاسفانه مشکلات زیادی در این حوزه در شهرستان وجود داردافزود : مشکلات زیست محیطی در حوزه رودخانه ها وانتقال و سر ریز پساب های خانگی و صنعتی در شهرستان کمتراز گذشته است.

وی از به صفر رساندن پساب های صنعتی و کاهش قابل توجه در پساب های خانگی خبر داد.فرماندار قائمشهر با بیان اینکه در حوزه فاضلاب ها وتصفیه اصول علمی متاسفانه به دلیل نبود زیرساختها دچار مشکل جدی هستیم، تصریح کرد: مطالعات طرح انجام و پیگیری برای جذب اعتبار آغاز و تاکنون به نتیجه نرسید .

پیر فلک با اشاره به اجرای تصفیه خانه فاضلاب شهری توسط بانک توسعه اسلامی گفت : تامین اعتبار برای اجرای این طرح 90 میلیارد تومان اعلام شدکه این مقدار اختصاص نیافت.وی تصریح کرد: امسال سه میلیارد تومان از اعتبارات ملی به این طرح اختصاص یافت که برای مرحله اول این طرح خرید زمین است که این مقدار کافی نیست.

وی در بحث پسماند و آلایندگی های زیست محیطی و دفع صحیح آن به اقدامات زیربنایی، امکانات و تجهیزات، احداث شبکه ها و کانال های ویژه اشاره و تاکید کرد: باید برای دفع و هدایت پسماند و کاهش آسیب فرهنگ سازی در این حوزه انجام شود./س

برچسب ها: پساب ، صنعتی ، قائمشهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.