یکی از متهمان به تروریسم در دادگاه آمریکا گفت، کشتار مردم به دست آمریکا در سراسر جهان به مراتب بیشتر از هر گروه دیگر است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، روزالین جوردن، خبرنگار این شبکه در گزارشی از واشنگتن درباره محاکمه پنج مظنون به دست داشتن در وقایع یازده سپتامبر 2001، از جمله خالد شیخ محمد، در دادگاه نیویورک گفت، خالد شیخ محمد در این دادگاه تصریح کرد، آمریکا به مراتب شمار بیشتری از مردم را در مقایسه با تعدادی که در واقعه یازدهم سپتامبر کشته شدند، در سراسر دنیا کشتار می‌کند.

شیخ محمد دولت آمریکا را حکومتی دیکتاتوری توصیف کرد و گفت دولت این کشور به بهانه امنیت ملی، قوانین را زیر پا می‌گذارد و تاکنون به همین بهانه میلیون ها نفر را در سراسر جهان کشته است.
شیخ محمد که با اجازه قاضی در دادگاه صحبت می‌کرد، دادستانان آمریکایی را غیرقانونی دانست و خطاب به قاضی گفت شما نباید به اشک تمساح این دادستانان توجهی بکنید. شیخ محمد همچنین از کشتن اسامه بن لادن به دست نیروهای آمریکایی انتقاد کرد و گفت کشتار هدفمند مظنونان مانند انور العولقی، به دستور دولت باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا نیز غیرقانونی است.

قاضی آمریکایی در پاسخ به اظهارات شیخ محمد خطاب به وی گفت، من به چهار متهم دیگر اجازه‌ اظهارنظراتی شبیه به شما را در دادگاه نخواهم داد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار