آموزگاران اردني، از تدريس دروس هولوکاست در مدارس آژانس امداد وکار سازمان ملل براي پناه‌جويان فلسطيني( آنروا) خودداري کرده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از پرس تي وي؛آموزگاران اردني مي‌گويند، تدريس اين دروس به "آرمان فلسطين" ضربه مي‌زند.
کميته اجرايي آموزگاران آنروا در اردن، با صدور بيانيه‌اي اعلام کرد، اين موضوع نبايد در برنامه آموزشي سال جاري در مدارس تحت اداره آنروا در ارودگاه‌هاي پناهجويان فلسطيني گنجانده مي‌شد.
اين بيانيه افزود:  ما اين تصميم را که جلاد و قرباني را با هم مساوي مي‌داند، محکوم مي‌کنيم.
اين بيانيه همچنين از آنروا خواسته است تا دروس "حق بازگشت" فلسطينيان به اراضي اشغالي خود و همچنين تاريخ جنگ ۱۹۴۸ با رژيم اسرائيل را به عنوان دروس جايگزين به دانش آموزان معرفي کند.
آنروا، اداره ۱۷۲ مدرسه را در ۱۰ ارودگاه پناه‌جويان در اردن و آموزش بيش از ۱۲۲ هزار دانش آموز را در اين مدارس برعهده دارد.
 انجمن کارکنان آنروا، سال گذشته ميلادي با ممنوعيت آموزش دروس هولوکاست در مدارس تحت اداره اين سازمان موافقت کردند. با اين حال، اين آموزگاران معتقدند که اين ممنوعيت هنوز جنبه اجرايي پيدا نکرده است.
اين بيانيه افزود:  ما بايد برروند برنامه آموزشي تحت عنوان "مفاهيم حقوق بشر" که با هدف کاهش آگاهي دانش آموزان فلسطيني از حق بازگشت‌شان آموزش داده مي‌شود، نظارت کنيم.
 در اين بيانيه آمده است:  آموزش به دانش آموزان آنروا درباره به اصطلاح " هولوکاست" به عنوان بخشي از حقوق بشر به آرمان فلسطين ضربه مي‌زند وديدگاه دانش آموزان را در قبال دشمن اصلي‌شان و عمدتا اشغال سرزمين‌شان از سوي اسرائيل، تغيير مي‌دهد.
جنبش مقاومت فلسطين، حماس، نيز از سال ۲۰۰۹ ميلادي مخالفت خود را با آموزش هولوکاست به کودکان در مدارس تحت اداره سازمان ملل در نوار محاصره شده غزه، اعلام کرده است.
برچسب ها: آنروا ، اردن ، هولوکاست ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار