ايران مي تواند الگويي جهاني براي روابط عمومي اسلامي ارايه كند.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری دومین کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی دکتر احمد يحيايي ايله اي در  با بیان این مطلب، گفت: روابط عمومی یک فعالیت و خدمت اخلاقی است و با این مفهوم كه اسلام اخلاق را محور زندگی اجتماعی می داند بسیار همخوانی دارد. لذا كنگره مي تواند مدل اسلامي روابط عمومي را كه مبتني بر ارزش هاي جهاني است ارايه كند.

وی افزود: ایران یکی از مراکز تاثیرگذار در جهان اسلام و جهان امروز است و برگزاري كنكره جهاني روابط عمومي اسلامي در ايران بسيار معنادار است. تاريخ مسلمانان ايراني و توليد دانش ديني در ايران نشان مي دهد كه ايران مي تواند الگويي جهاني براي روابط عمومي اسلامي ارايه كند.

 دکتر ايله اي با اشاره به موج بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی و نقش روابط عمومی ها در شکل دهی افکار عمومی، اظهار داشت: بدون شك مردم كشورهاي اسلامي به رسانه ها و روابط عمومي ملي بيشتر اعتماد دارند تا رسانه هاي غربي؛ و اين فرصت خوبي است كه در این زمینه روشنگري كنند و سهم مهمي در جهت دهي افكار عمومي داشته باشند.

 این استاد دانشگاه با بیان این مطلب که توهین به مقدسات به هیچ وجه قابل توجیه و قابل پذیرش نیست، تصریح کرد: روابط عمومی ها و رسانه ها در این زمینه می توانند نقش بیدار کنندگی و روشنگری داشته باشند.

اسلام دين صلح و عقلانيت است و لازم است روابط عمومي ها با مسلح شدن به دانش و مهارت هاي الكترونيكي و اينترنتي و زبان بين المللي در جهت آگاه سازي مسلمان و غيرمسلمانان و توسعه شناخت اسلام حقيقي تلاش كنند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار