یک روانشناس اجتماعی گفت: ازدواج‌های زودرس و نامطلوب که از روی اجبار یا از سر ناچاری صورت می‌گیرد به مثابه از چاله به چاه افتادن است و بی‌توجهی نسبت به این موضوع بر دوش تمام افراد جامعه خواهد بود.

طاهره خاکپور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: معضل ازدواج زودرس صرفا یک معضل فردی و خانوادگی نیست بلکه به دلیل پیامدهای زیانبار اجتماعی آن، مسئله مربوط به کل جامعه تلقی می‌شود و راه حل اجتماعی می‌طلبد.
وی با اشاره به ازدواج‌های زودرس بیان کرد: دخترانی که به صورت زودرس به ازدواج اجباری در سنین زیر 18 سال تن داده‌اند بیشتر دچار خشونت خانگی و تنبیه توسط همسرانشان می‌شوند.
خاکپور ادامه داد: ازدواج زودرس به تندرستی و استقلال میلیون‌ها دختر لطمه وارد می‌کند و غالب آنها از لحاظ اقتصادی- اجتماعی در وضع نامساعدی قرار دارند و از دسترسی به اطلاعات عمومی محروم‌اند و از نبود مراقبت‌های مناسب در زمینه بهداشت زنان آسیب می‌بینند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: در ازدواج زودرس هیچ هدف و تدبیری وجود ندارد و باعث سست شدن بنیان خانواده، همسر آزاری،‌وجود فرزندان بزهکار و در آخر منجر به طلاق می‌شود./ز
برچسب ها: ازدواج ، زودرس ، چاله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار