بازي هاي رايانه اي جزو پرطرفدارترين بازي ها در دنيا هستند و تقريبا همه از مضرات آن آگاهاند، اما کم تر کسي مي‌داند که اين بازي ها به برخي سالمندان و کودکان توصيه مي‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، اگر والدين به گروه سني مناسب بازي هاي رايانه اي و تعداد ساعاتي که کودک با آن بازي مي‌کند توجه داشته باشند اين بازي ها نه تنها مضر نيست بلکه به کودکان در کسب انواع مهارت هاي شناختي کمک مي‌کند.
رزمينا(روانشناس) ضمن بيان اين نکته اضافه کرد ازآن جا که کودک به هنگام بازي با رايانه بايد در لحظه حواس خود را به چند متحرک معطوف کند، قدرت تمرکزش بالا رفته و حافظه اش تقويت مي‌شود.
به همين دليل اين دست بازي ها بيشترين فايده را براي کودکان پيش فعال و اوتيسمي که مشکل عدم تمرکز هم دارند به ارمغان مي‌آورد.
وي ادامه داد: حتي در سالمنداني که آلزايمر خفيف دارند، بازي هاي رايانه اي به جهت جلوگيري از پيشروي اين بيماري توصيه شده است.
رزمينا خاطر نشان کرد: اين نکات مثبت هنگامي اثرگذار است که کودک بيش از دو تا سه ساعت در روز مشغول بازي نباشد.
از آنجا که بازي هاي رايانه اي از عوامل عدم تحرک و سپس چاقي کودکان هستند بايد به شدت بر تعداد ساعت بازي کودک حساس بود.
رزمينا در پايان از اقدامات مرکز رسانه هاي ديجيتال ک بازي هاي رايانه اي را بين گروه هاي سني مختلف به رقابت مي‌گذارد ياد کرد و آنرا اقدامي در جهت کنترل کردن اين بازي ها و تحرک بخشيدن به کاربران دانست.
گفتني است، لذت اين قبيل بازي ها باعث شده است که علاوه بر کودکان و نوجوانان بزرگترها نيز به اين وادي کشيده شوند همين امر باعث مي‌شود که کودکان به خاطر زياد بازي کردن با رايانه سرزنش نشوند و با خيال راحت مدت ها به بازي ادامه دهند، بنابراين بهتر است مضرات بازي هاي رايانه اي هم چون فوايدش جدي گرفته شود./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.