یکی دیگر از جلسات رسیدگی به پرونده سیلویو برلوسکنی، نخست وزیر سابق ایتالیا در زمینه فساد اخلاقی، ارتباط نامشروع با یک دختر نوجوان مغربی و سوء استفاده از قدرت، امروز جمعه با حضور وی در دادگاهی در میلان آغاز شد

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری فرانسه  ، برلوسکونی در این جلسه همه اتهامات خود را رد کرد. رسیدگی به این پرونده از آوریل دوهزار ویک آغاز شده است و چند ماه دیگر هم طول خواهد کشید.
به گفته یک منبع نزدیک به تیم وکلای برلوسکنی امروز فرانکو فراتینی ، وزیر امور خارجه سابق، و یک مترجم به نفع وی شهادت خواهند داد و تایید خواهند کرد برلوسکونی به اشتباه فکر می‌کرد روبی ،دختر نوجوان مغربی که با وی روابط نامشروع داشت، خواهرزاده حسنی مبارک رئیس جمهور وقت مصر است.
وی همچنین متهم است با سوء استفاده از قدرت خود بر کارکنان اداره پلیس میلان برای عدم پیگیری این پرونده فشار آورده است.
برلوسکنی بارها اعلام کرده است که از رئیس پلیس خواسته برای جلوگیری از ایجاد مشکل دیپلماتیک با مصر در این ماجرا میانجیگری کند زیرا فکر می‌کرد روبی خواهرزاده حسنی مبارک است.
 در صورتی که برلوسکنی در این پرونده مجرم شناخته شود برای جرم روابط نامشروع با یک دختر نوجوان به حداکثر سه زندان و برای جرم سوء استفاده از قدرت به حداکثر دوازده سال زندان محکوم خواهد شد.
این رسوایی‌ها سبب تضعیف برلوسکنی شد و وی در یازدهم نوامبر سال دوهزار و یازده از نخست وزیری کنار رفت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار