فعالان سیاسی عرب ضمن محکوم کردن توقف پخش شبکه های ماهواره ای ایران از ماهواره های اروپایی، این اقدام را به منزله تعرض به آزادی بیان و در راستای خصومت آشکار غرب با ایران تلقی کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه العالم، حسن عبد العظیم رهبر هیات هماهنگی ملی سوریه در مصاحبه با شبکه خبری العالم، گفت: ممانعت از پخش شبکه های ماهواره ای ایران ، اقدامی مغایر با آزادی رسانه و قوانین مربوط به فعالیت شبکه های ماهواره ای است.

وی با بیان اینکه در کشورهای عربی و منطقه و درسطح جهان شبکه های ماهواره ای بسیاری فعالیت می کنند، این اقدام را تعرض به آزادی رسانه و بیان دانست.

ایمن نور رئیس حزب «غد الثوره» در مصر نیز گفت: این اقدام مغایر با کمترین حقوق آزادی بیان است که در همه قوانین و منشورهای بین المللی تضمین شده است.

نور افزود: جلوگیری از پخش العالم یا هر شبکه دیگر صرف نظر از اینکه این شبکه ها چه برنامه هایی را ارائه می کنند، به منزله تعرض به حق آزادی بیان است.

ربیع عبد العاطی از مسئولان حزب کنگره ملی حاکم در سودان نیز درمصاحبه با العالم، گفت : اقدامات ضد شبکه های ماهواره ای ایران و قطع برنامه های آن ها از طریق ماهواره هاتبرد ، تنها با توجه به خصومت آشکار دشمنان ایران با کشوری که در زمینه های مختلف نظامی، صنعتی و فن آوری پیشرفت کرده، قابل تفسیر است.

عبد العاطی افزود : این اقدام همچنین در راستای ممانعت از رسیدن صدای ایران به گوش همه ملت های اروپایی و غربی است . وارد شدن به مرحله ممنوعیت پخش آرا و نظرات دیگران و جلوگیری از اعلام واقعیت ها، مرحله ای بسیار خطرناک است.

محمد النحیلی از مسئولان حزب سوسیالیست در مغرب نیز گفت: این تصمیم سیاسی است و با هدف نقض حقوق ملت ها در برخورداری از رسانه های فعال و پویا برای ارتباط با مناطق مختلف جهان اتخاذ شده است.

النحیلی افزود: این اقدام با قوانین بین المللی و نیز با درخواست هایی که در زمینه دعوت به گسترش زمینه آزادی ها و حقوق ارائه می شود، مغایرت دارد.
برچسب ها: ایران ، هاتبرد ، شبکه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار