سرپرست وزارت خارجه دولت فلسطین در غزه تاکید کرد: اسرائیل رژیمی مبتنی بر اشغالگری و کشتار است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  ، غازی حمد در گفتگو با شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی از غزه درباره وخامت اوضاع انسانی در نوار غزه گفت: گزارش های سازمان ملل و دیگر سازمان های بین المللی مستقل از بحران گرسنگی و انسانی در نوار غزه سخن گفته است. اسرائیل مانع از ورود غذا و سوخت به غزه می شود. قبل از محاصره نوار غزه چهار هزار و سیصد نوع کالا وارد این منطقه می شد ولی در دوره محاصره نوار غزه تنها یکصد و سی کالا وارد این منطقه می شود.

 بر اساس گزارش های سازمان ملل می توان گفت اسرائیل علیه فلسطینیان در نوار غزه جنایت علیه بشریت مرتکب شده است. اگر اسرائیل مدعی است در وضع جنگی با نوار غزه قرار دارد، تل آویو اجازه ندارد ملت فلسطین را مجازات کند. اسرائیل رژیمی غیر اخلاقی و مبتنی بر تروریسم و کشتار است.

این رژیم به شهرک سازی خود در کرانه باختری رود اردن ادامه می دهد. این رژیم بیش از چهارصد و شصت مانع ایست بازرسی در کرانه باختری دایر کرده است که می توان این اقدام را مجازات دسته جمعی ملت فلسطین دانست. اسرائیل اجازه نمی دهد صیادان فلسطین در آبهای غزه ماهیگیری کنند. اسرائیل باید از خود شرم کند و این رژیم آخرین رژیمی در جهان است که باید درباره حقوق بشر سخن گوید.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا جنبش حماس تونل های موجود در مرز غزه با مصر را خواهد بست؟گفت: وجود این تونل ها برای یک مسئله اضطراری است. حماس تمایلی برای فعالیت این تونل ها ندارد و این آمادگی وجود دارد که این تونل ها بسته شود ولی این تونل ها به دلیل وضع محاصره تحمیلی اسرائیل بر نوار غزه ایجاد شده است تا حداقل نیازهای مردم تامین شود. حتی در داخل این تونل ها یکصد و پنجاه نفر از فلسطینیان کشته شدند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار