طی مدتی که منتظرید تا روز مراجعه به چشم پزشک تان فرا برسد، چند نشانه به شما معرفی می‌کنیم تا بفهمید که مشکل بینایی فرزندتان چیست، آیا نزدیک بین است یا دوربین، شاید هم مشکل او آستیگماتیسم است.

 



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، 25% از دانش آموزان مقطع ابتدایی این کشور، مشکل بینایی دارند.

برای یادگیری در مدرسه، خوب دیدن ضروری است، برای دیدن تخته، برای نوشتن در دفتر، برای خواندن کتاب، برای استفاده از اینترنت و... کودک باید بینایی سالمی داشته باشد.

قبل از مراجعه به چشم پزشک، و پیش از آنکه او معاینات و آزمایش های بینایی را برای تشخیص نقص احتمالی بینایی تجویز و راه حل های مناسب برای بهبود وضعیت بینایی را پیشنهاد کند، نشانه هایی وجود دارند که با توجه به آنها می‌توانید تشخیص دهید که نقص بینایی چشم فرزندتان مربوط به نزدیک بینی، دوربینی و یا آستیگماتیسم است.

این ناهنجاری بینایی به علت کشیدگی چشم، بیش از حد طبیعی است. در نتیجه، تصویر چیزهای دور، جلوی شبکیۀ چشم تشکیل می‌شود و فرزندتان چیزهایی را که دور هستند، محو و کدر می‌بیند. در عوض بینایی اش از نزدیک مشکلی ندارد.

کودک مبتلا به آستیگماتیسم، موقع خواندن، برخی از حروف را با هم اشتباه می‌گیرد، کلمه ها را با هم قاطی می‌کند، خیلی راحت خط را گم می‌کند و دوست ندارد مدت زیادی روخوانی کند. علاوه براین برای به خاطر سپردن آنچه که می‌خواند و تمرکز بر روی کارش نیز مشکل دارد.

آستیگماتیسم مربوط به انحنای بسیار ناهموار قرنیه است، و به همین علت اشیا بسیار از فرم افتاده و تابدار، دیده می‌شوند. آستیگماتیسم می‌تواند به علت نقص در عدسی نیز باشد، و باز هم همین نتیجه یعنی انحراف و از شکل افتادگی اشیا را با خود به همراه داشته باشد. برای مثال، کودک مبتلا به آستیگماتیسم وقتی به حرف T نگاه می‌کند، خط افقی را به خوبی می‌بیند، اما خط عمودی را غیرواضح خواهد دید.

تمامی این نواقص بینایی را می‌توان اصلاح کرد، به همین علت تشخیص زودهنگام مشکل اهمیت بسیار زیادی دارد، این اقدام بینایی فرزندتان را بهبود می‌بخشد و آموزش و یادگیری او را تسهیل می‌کند.

بنابراین برای معاینۀ بینایی فرزندتان، از چشم پزشک وقت ملاقات بگیرید.


برچسب ها: مشکل ، بینایی ، فرزندتان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.