مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی از اجرای طرح ایجاد کارگاه‌های صنعتی به تفکیک صنوف‌ مختلف در شرکت شهرک‌های صنعتی خبر داد.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه سیداحمد موسوی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شرکت شهرک صنعتی چالدران اظهار داشت: صنوفی که در داخل شهرستان به عنوان صنوف صنعتی شناخته می‌شوند، می‌توانند در شهرک‌های صنعتی مستقر شوند.

وی افزود: برای توسعه همه‌جانبه به ویژه بخش صنعت استان می‌طلبد شرکت شهرک‌های صنعتی مورد حمایت قرار گیرد چرا که این شرکت می‌تواند در راستای جذب سرمایه‌گذاران و همچنین رفع مشکلات و موانع احتمالی پیش روی سرمایه‌گذاران در استان گام‌های اساسی بردارد.

موسوی در ادامه سخنان خود با اشاره به مشکلات شرکت شهرک صنعتی چالدران اظهار داشت: باید با ارائه راهکارهای اصولی موضوع رکود صنعتی چالدران بررسی و مشکلات موجود رفع شود.

وی تصریح کرد: از جمله راهکارهای موجود اعطای امتیازات از طرف دولت به سرمایه‌گذاران است که از این طریق می‌توان در جذب سرمایه‌گذار و رونق صنعتی در شهرستان گام‌های اساسی برداشت.

موسوی همچنین تصریح کرد: ایجاد واحدهای صنعتی گلخانه‌ای در شرکت شهرک صنعتی چالدران به عنوان یک راهکار برای رفع مشکل معارضان شهرک صنعتی است.

وی تاکید کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی برای عقد قراردادهای صنعتی برای تاسیس کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی و صنعتی در زمین‌های چهار الی پنج هزار مترمربع و حمایت از سرمایه‌گذاران با اعطای تسهیلات از آمادگی کامل برخوردار است.

فرماندار چالدران نیز در این دیدار با تشریح مشکلات موجود در این شهرستان گفت: زمینه جذب سرمایه‌گذار در شهرک صنعتی شهرستان چالدران باید فراهم شود.

احمدرضا قلی‌پور ادامه داد: مشکل اصلی توسعه و گسترش شهرک صنعتی چالدران معارضان هستند.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های صنعتی چالدران در راستای گسترش شهرک صنعتی این شهرستان، افزود: با وجود انجام فعالیت‌های تبلیغاتی طی چند سال اخیر برای جذب سرمایه‌گذار، جزو شهرک‌های صنعتی تعطیل استان بوده که باید چاره‌اندیشی شود.

قلی‌پور با بیان اینکه صنعت چالدران نیازمند توجه جدی دولت برای ایجاد زمینه‌های جذب سرمایه‌گذار است، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های صنعتی در زمینه صنایع و معادن، صنعت کشاورزی و گردشگری و با استفاده از مزایای مرزی بودن، بررسی مسائل و مشکلات صنعت راکد چالدران ضروری است./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.