دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام‌‌‌ گفت: پيش‌بيني من اين است که تحريم‌ها تا هشت سال آينده ادامه پيدا مي‌کند و در اين رويارويي جديد با آمريکا اگر غير از اين فکر کنيم جز ساده انديشي نيست؛ اما اميد و توکل را نبايد از دست داد، با تدبير بايد به صحنه آييم و مسائل را حل کنيم.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران محسن رضايي در نشست مسئولان بسيج اساتيد دانشگاه‌هاي تهران اهانت به رسول گرامي اسلام (ص)را يك تراژدي و جرم بزرگ دانست و گفت: اين برخورد اهانت آميز با كسي كه نماد اخلاق، رحمت و محبت است يك تراژدي و بي‌ادبي غيرقابل بخشش است.

رضايي با بيان اين‌كه اين اقدام چيزي فراتر از يك اهانت است گفت: آن‌ها حاضر شدند براي اين كار هزينه سنگيني بپردازند؛ چرا كه مسلمانان با تمام قدرت به صحنه آمدند و بسياري از سفارت‌هاي آمريكا اعلام كردند امنيت ندارد.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: جهان در گذشته شاهد مبارزه فرهنگي و تمدني بين كمونيست و ليبراليسم بوده اما امروز مبارزه فرهنگي و تمدني بين غرب و اسلام آغاز شده است؛ ما در ابتداي راه هستيم و در آينده حوادثي از اين قبيل باز هم پيش خواهد آمد.

وي درباره ساز و كار غرب براي مقابله با اسلام اظهار داشت: صاحبان قدرت گاهي به سرزمين‌هاي اسلامي حمله مي‌كنند؛ به عراق، سوريه، غزه، لبنان؛ گاهي از ابزار رسانه‌اي استفاده مي‌كنند، گاهي از تحريم؛ اين‌ها همه ابزار و خط مشي‌هاي غرب براي مبارزه فرهنگي، تمدني و انديشه غرب با اسلام است، در آينده نيز شيوه‌هاي جديدتري به كار خواهند گرفت.

رضايي به "ائتلاف شوم" در مبارزه انديشه‌اي فرهنگي و تمدني غرب عليه اسلام اشاره كرد و گفت: اين ائتلاف صهيونيسم-ليبراليسم است كه اهانت به پيامبر اسلام از ناحيه‌اش صورت گرفته است.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام درباره هدف ليبرالها گفت: آن ها به دنبال اين بودند كه بگويند آزادي بيان بر هر چيزي حتي كتب آسماني و پيامبران غلبه دارد؛ در مواجه با رسول خدا و آزادي بيان، آزادي بيان ارجحيت دارد. ليبرال‌ها ما را به مبارزه كشيدند تا ثابت كنند آزادي بيان است كه موفق مي‌شود و دين و مقدسات شكست مي‌خورد.

وي هم چنين افزود: وقتي چنين اهانتي صورت مي‌گيرد و مسلمانان اعتراض مي‌كنند آن‌ها مسلمانان را به خشونت‌طلبي متهم مي‌كنند؛ ارزش‌هاي مسلمانان را زير سوال مي‌برند اما دفاع مسلمانان را قبول نمي‌كنند.

رضايي تاكيد كرد: هدف آن‌ها اين است كه جلوي انديشه، تمدن و فرهنگ اسلامي را بگيرند چرا كه مي‌خواهند انديشه و فرهنگ غربي را در جهان فراگير كنند.

وي درباره هدف صهيونيسم از اهانت به پيامبر اسلام گفت: صهيونيسم از اين طريق مي‌خواست مسئله خودش را با بيداري اسلامي يك سره كنند مي‌خواست پشت سر غرب پنهان شود و غرب  را با همه وجود درگير بيداري اسلامي كند؛ اين جا بود كه دولت‌مردان عرب بايد مواضع خود را روشن مي‌كردند. آقاي مرسي و امثال وي بايد تعيين مي‌كردند كه با غرب هستند يا با اسلام صهيونيسم مي‌خواست از اين طريق اعلام شود كه بيداري اسلامي، اسلامي نيست بلكه به سمت غرب تمايل دارد .

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح كرد: رژيم صهيونيستي مي‌دانست اگر بيداري اسلامي به سمت اسلام كشيده شود، حكومت‌ها و نظم جديد به سمت اسرائيل جهت مي‌گرفت بنابراين قبل از اين كه اين اتفاق بيافتد اسرائيل بايد با نظم جديد تعيين و تكليف مي‌كرد تا خود را از اين پديده جديد مصون بدارد.

رضايي ادامه داد: اگر امثال مرسي با آمريكا درگير شوند همين جا تعيين و تكليف صورت مي گيرد، اما اگر درگير نشوند پس تكليف اسلام و مردم چه مي‌شود؛ آنها بازي سياسي بسيار ماهرانه‌اي انجام داده‌اند كه همان ائتلاف شوم صهيونيسم-ليبراليسم عليه فرهنگ اسلام است.

وي در ادامه يادآور شد: دولت‌مردان عروسكي غرب براي انتخابات آمريكا و استفاده از آراي صهيونيست، خود را با اين موضوع همراه كردند اما همان دولت‌مرداني كه به دنبال انتخابات بودند سيلي محكمي از غرب خوردند و در آينده هم خواهند خورد.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام درباره چگونگي عملكرد مسلمانان در برابر اين ائتلاف و اين حركات اهانت آميز گفت: در اين جا دو موضوع مطرح است يكي اين كه از لحاظ تاكتيكي چه كنيم و دوم اين كه اگر مبارزه طولاني مدت است براي آن چه برنامه‌اي بايد داشته باشيم.

رضايي درباره مورد اول گفت: در اين مورد نبايد كوتاه بياييم؛ در موضوع اهانت صدا و سيما از آن عبور نكند، چرا كه ائتلاف ليبراليسم-صهيونيسم همچنان برنامه دارد نبايد از اين گذشت. ضمن اين كه روشن شده است كه آن‌ها بسيار آسيب‌پذيرهستند. مسلمانان بايد با جديت با تظاهرات، مقاله نوشتن و به چالش كشيدن ارزش‌هاي غربي اين حركت اعتراضي را ادامه دهند.

وي در ادامه با اشاره به جريان ضد وال استريت گفت: جريان ضد وال استريت نشان داد مفهوم جديدي دربرابر ارزش‌هاي فردي غرب در حال شكل‌گيري است؛ ارزش‌هاي مردمي جايگزين انديشه‌هاي فردي مي‌شوند در اين شرايط پذيرفتني نيست كه آزادي بيان ارزش‌هاي مردمي و ديني را مورد هجوم قرار دهد از اين به بعد ارزش‌هاي جمعي و فرهنگ جمعي نه تنها در ايران و جهان اسلام بلكه در غرب شدت مي‌گيرد و خودش را در سطح جوامع جهاني هژموني مي‌كند .

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در اين باره افزود: در چنين شرايطي ما امكان پيدا مي‌كنيم در دنياي غرب نيز يارگيري داشته باشيم؛ در جنبش وال استريت آن جا كه مردم در نيويورك تجمع مي‌كردند نامش را ميدان تحرير گذاشته بودند؛ پس از 400، 500 سال است كه اين حادثه اتفاق مي‌افتد اين نشان‌دهنده آمادگي جهان غرب است.

رضايي با بيان اينكه كمونيست هيچ جايگاهي در غرب نداشت و نمي‌توانست گسترش پيدا كند گفت: اما اسلام داراي انديشه‌اي است كه مي‌تواند عمق غرب را تسخير كند ما بايد خود را براي چنين مبارزه‌اي آماده كنيم.

وي هم چنين تاكيد كرد: ما با انديشه‌هاي سنتي 200؛300 سال پيش نمي‌توانيم امروز الهام بخش غرب باشيم ما نياز به بنيان هاي فكري و فلسفي جديدي داريم بايد انديشه هاي شهيد مطهري ، حضرت امام (ره)، آيت الله طباطبايي و... را ارتقا ببخشيم تا بتوانيم جهان را به فتح اسلام درآوريم.

رضايي همچنين عنوان کرد: پشتوانه جنگ نرم وجنگ رسانه‌اي انديشه‌هاي فلسفي و نوآوري‌هايي است که بتواند سوالات امروز جهان غرب را پاسخ گويد.

وي در اين باره به سخنان مقام معظم رهبري درباره سبک زندگي اشاره کرد وگفت: چه زيبا رهبر فرمودند: سبک زندگي مقدمه تمدن است. ما بايد به ارزش‌هاي اسلامي بازگرديم و ابتدا در خودمان اين ارزش‌ها را بازيابي کنيم و بعد در قالب سبک زندگي به بيرون از کشور صادر کنيم البته اين "اخلاق زندگي" بايد از سياست مداران آغاز شود؛ سياستمداران ما اخلاق سياسي و امنيتي دارند اما اين کافي نيست.

دبير مجمع گفت: بنابراين اين قبيل حوادث (اهانت) سرآغاز يک برنامه است؛ برنامه براي مبارزه فرهنگي، تمدني وانديشه‌اي. اين‌ها الان روي ريل تحريم قرار گرفته‌اند اما تحريم تنها برنامه آنها نيست؛ مبارزه با غرب به يک برنامه راهبردي و دقيق نياز دارد ما بايد بدانيم چگونه برخورد کنيم چگونه نيروها را بسيج کنيم و چه کارهايي را نبايد بکنيم.

رضايي درباره مسائل اقتصادي اخير کشور گفت: کشور نياز به همکاري دارد ، تحريم‌ها اثر داشته است، دلالان بي تاثير نبوده اند، عوامل نفوذي موثر بوده‌اند، اما اين‌ها يک روي سکه است روي ديگر سکه مسئله مديريت و ضعف‌هاي مديريتي است که مقداري‌اش به ضعف تخصص و مقداري‌اش به ضعف مديريت در بحران باز مي‌گردد.

وي درباره ميزان تاثيرگذاري تحريم‌ها گفت: پيش بيني من است که تحريم‌ها هشت سال آينده ادامه پيدا مي‌کند و در اين رويارويي جديد با آمريکا اگر غير از اين فکر کنيم جز ساده انديشي نيست، نمي‌شود دشمنان و واقعيت‌ها را ناديده گرفت ولي اميد وتوکل را نيز نبايد از دست دهيم ما با تدبير بايد به صحنه آييم.

وي افزود: اما در صورتي مي‌توانيم تحريم‌ها را خنثي کنيم که قوي‌ترين اقتصادانان را به صحنه آوريم، پيشنهاد مي‌کنم دراين شرايط سياستمداران عقب بکشند، بانک مرکزي قوي شود، اقتصادانان کمک کنند و سياستمدارن حرف شنوي داشته باشند.

وي در پايان سياست را با دنياي فوتبال مقايسه کرد و گفت:‌ در شرايط کنوني بايد قوي‌ترين بازيکنان را به عرصه آوريم و اميدواريم که ده گل به آمريکا خواهيم زد. ملت ايران در اين حادثه نيز سربلند بيرون خواهد آمد.

 انتهاي پيام/
برچسب ها: رضایی ، مسئولان ، اساتید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار