يك كارشناس سياست خارجي گفت: آمريکا و غرب سعي دارند در مسير مذاکرات مشكلات و كارشكني‌هايي را ايجاد كنند و بدون دادن هرگونه امتيازي به ايران سطح مطالبات خود را افزايش دهند.

حسن هاني‌زاده در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به روند مذاكرات ايران و 1+5 گفت: در جريان نشست بغداد و استانبول، جمهوري اسلامي ايران تلاش كرد تا روند مذاكرات را هموار كند اما مطالبات آمريكا و غرب درباره غني سازي 20 درصد اورانيوم سبب شد تا اين مذاكرات به نتيجه مطلوبي نرسد.

هاني زاده ادامه داد: آمريكا در تلاش است تا ايران را از داشتن فناوري هسته‌اي و غني سازي 20 درصد اورانيوم محروم کند اما کشورمان قاطعانه بر مواضع به حق خود ايستاده است.

وي با اشاره به اينكه کارشکني در روند برنامه صلح آميز هسته‌اي ظلم در حق ملت ايران است، افزود: جمهوري اسلامي بايد بر مواضع خود پافشاري كند و تا زماني كه تضمين معتبري از كشورهاي غربي دريافت نكرده نبايد كوچكترين امتيازي به آنها بدهد.

هاني‌زاده با بيان اينكه ايران همواره با شفاف سازي حسن نيت خود را به جامعه جهاني ثابت كرده است، تصريح كرد:  يكي از اتهامات واهي كه از سوي غرب به ايران وارد شده  اين است كه جمهوري اسلامي با پافشاري بر مواضع خود از همكاري با آژانس بين المللي خودداري كرده و نوعي مخفي كاري در فعاليت هسته اي خود دارد و اين در حالي است که کشورمان همواره با شفاف سازي حسن نيت خود را به جامعه جهاني ثابت کرده است.

وي در پايان يادآور شد : جلوگيري از غني سازي 20درصد اورانيوم توطئه‌اي است از سوي آمريكا و غرب و جمهوري اسلامي بايد در اين باره هوشمندانه عمل كرده و اجازه ندهد در پرونده هسته اي ايران دخالت کنند.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: هانی زاده ، مطالبات ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار