شهردار منطقه 8 با اشاره به فعالیت 13 خانه تسنیم در سطح محلات شرق تهران، از توانمند سازی بانوان در خانه ها ی تسنیم خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از  شهرداری منطقه هشت، محمد مهدی شادالوئی در تشریح اقدامات ارائه شده به شهروندان در خانه های تسنیم گفت: برگزاری دوره های مختلف آموزشی ، اجرای برنامه های اوقات فراغت و برگزاری دوره های گردشگری ، اجرای برنامه های فرهنگی – هنری و مناسبتهای مختلف و... از جمله برنامه های ارائه شده به بانوان در خانه های تسنیم است.
وی با اشاره به اینکه خانه تسنیم از جمله زیر مجموعه های سرای محله است افزود: توانمندسازی و ارتقاء قابلیت های بانوان ، ترویج سبک زندگی اسلامی – ایرانی ، حمایت از نهاد بنیان خانواده و تحکیم آن ، اشاعه و ترویج فرهنگ ایثار و زمینه سازی جهت مشارکت اجتماعی بانوان در خانه های تسنیم فراهم می شود.
شادالوئی گفت: طرح تسنیم اجتماعی بانوان که با هدف ارتقا توانمندی های بانوان و ظرفیت سازی اجتماعی بانوان در سطح محلات در حوزه های اجتماعی و  فرهنگی و هنری طراحی و اجرا می شود، موضوعاتی چون شناسایی و رشد استعدادهای بانوان، رفاه و بهزیستی بانوان در محله، ارتقای سطح روانی و اجتماعی آنها،آموزش و کارآفرینی، بهبود محیط و موضوعات مشابه دیگر را در دستور کار دارد.
شهردار منطقه 8 اظهار داشت: در این طرح مدیریت محله با جلب مشارکت بانوان و اجرای طرح های مناسب با تاکید بر آموزش و توانمندسازی ، توسعه ظرفیت های اجتماعی بانوان، گسترش زیرساخت های حوزه بانوان در محلات و ... زمینه های بهبود وضعیت و کیفیت زندگی بانوان محله خود را فراهم می کند. 
وی تصریح کرد: مدیران محلات به واسطه تجربیات خوب و حضور در محلات قطعا می توانند در شناسایی و برنامه ریزی نیازهای اجتماعی و فرهنگی محله خود نقش داشته باشند .
شادالوئی گفت: در این خانه ها اطلاعاتی همچون بانوان مبلغه نخبه و هنرمند ، هیئت های مذهبی بانوان ، کانون همیاران محبت ، کانون دختران و زنان ایثارگر و... محله با هدف ارائه شناسایی و کشف ظرفیت ها جمع آوری شده است .
وی اظهار امیدواری کرد که با مشارکت مدیران محله و ارائه شیوه های نوین اجرایی و طراحی های مناسب ، زمینه ها و زیر ساخت های لازم برای مشارکت و ارتقا سطح آگاهی شهروندان فراهم شود./ف
برچسب ها: بانوان ، شرق ، تسنیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار