شركت كنندگان در همايش سراسري نيروهاي انقلابي يمن، سياستمداران يمني را به كوتاهي در بررسي و حل مسائل امنيتي و دروغگويي در خصوص اعلام دستاوردهاي امنيتي متهم و اعلام كردند كه عمليات نظامي آمريكا در يمن و كشتار غير نظاميان به دست آنان باعث تنفر مردم و قدرت گرفتن القاعده در كشور شده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه العالم ،شركت كنندگان در اين همايش همچنين هشدار دادند كه واگذار كردن موضوع مقابله با القاعده به آمريكا و بمباران مناطق مختلف يمن و كشتار غير نظاميان به واشنگتن، نتايج معكوسي خواهد داشت و موجب شده است تا تعداد بيشتري از مردم يمن به اين گروه ملحق شوند.
"علي ناصر البخيتي" سخنگوي همايش سراسري نيروهاي انقلابي يمن كه ديروز ( جمعه 28 مهر ماه) در صنعا پايتخت يمن برگزار شد، در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت : حوادث يمن بيانگر ناامني شديد در صنعا پايتخت اين كشور و بسياري ديگراز شهرهاست. وي افزود: عليرغم اين كه مقامات يمن دليل انفجار مقر لشكر يكم زرهي به فرماندهي محسن الاحمر را منفجر شدن انبار اسلحه و مهمات طي مانور برگزار شده، اعلام كرده اند، اما واقعيت هنوز درباره اين حادثه مشخص نيست.
البخيتي گفت: كمي پيش از انفجار، هواپيماهايي بر فراز اين منطقه در حال پرواز بودند و حمله به مقر ارتش در منطقه ابين نيز بيانگر اين است كه پيروزي هايي كه فرماندهان ارتش و وزارت دفاع در مقابله با القاعده ادعا مي كنند، پيروزهايي خيالي و دروغ هاي رسانه اي است.
وي با اشاره به مختل بودن فضاي سياسي يمن و ادامه اختلافات، سياستمداران يمني را به تقسيم پستها و مناصب، سهم خواهي و سهل انگاري كامل در برخورد با مسائل امنيتي متهم كرد.
سخنگوي همايش سراسري نيروهاي انقلابي يمن هشدار داد: تقلاي مقامات يمني براي دست يافتن به قدرت و نپرداختن به مسائل امنيتي موجب شده تا القاعده در بيشتر مناطق كشور نفوذ كند و قدرت خود را افزايش دهد.
البخيتي خاطرنشان كرد: بررسي مسائل امنيتي بر اساس تمايلات آمريكا موجب افزايش حضور گروه القاعده و حمايت گسترده مردم از اين گروه در شهرها خواهد شد زيرا حملات آمريكا به برخي مناطق به كشتار بيگناهان و غير نظاميان منجر و موجب مي شود بسياري از آنها به اين گروه پيوسته يا سرپوشي براي فعاليت آن ايجاد كنند.
وي تاكيد كرد: مشكل القاعده بايد با نگاه امنيتي و توجه به ابعاد مختلف اقتصادي و اجتماعي آن و نه فقط نظامي و امنيتي بررسي شود.
البخيتي گفت: بايد با طرح هاي عمراني، سرمايه گذاري ، احداث مدارس و دانشگاهها در مناطق تحت نفوذ القاعده و اختصاص مبالغي براي توسعه اقتصادي به مردم فقير اين مناطق كمك شود تا دولت و غير نظاميان نيز بتوانند به اين مناطق وارد شوند.
برچسب ها: بین الملل ، یمن ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار