مدیرعامل شرکت دارو برگ شرق کوثر گفت: اولین کارخانه فرآوری گیاهان دارویی با هدف تولید گیاهان دارویی و محصولات آرایشی ـ بهداشتی با پایه گیاهی در شهرستان کوثر احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل /  احد راشد صبح امروز در جریان بازدید استاندار اردبیل از اولین کارخانه در حال احداث فرآوری گیاهان دارویی در شهرک صنعتی کوثر افزود: این کارخانه در زمینی با زیر‌بنای یک هزار و 118 متر‌مربع و با سرمایه‌گذاری 450 میلیون تومان در حال احداث است که برای تکمیل این پروژه 150 میلیون تومان درخواست برخورداری از تسهیلات متمم به بانک کشاورزی ارائه شده است.

وی گفت: این کارخانه دارای سه خط تولید داروهای گیاهی، محصولات بهداشتی ـ آرایشی و سیستم کردپرس است که طبق نقشه GMP توسط متخصصان در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت دارو برگ شرق کوثر افزود:‌ قرار است اراضی مورد نیاز برای کشت گیاهان دارویی در اختیار این کارخانه قرار گیرد تا بتوانیم با کشت و عمل‌آوری محصولات نسبت به فراوری آن اقدام لازم را انجام دهیم.

راشد با بیان اینکه این کارخانه توان اشتغالزایی مستقیم 14 نفر و اشتغال غیر‌مستقیم 70 نفر را دارد، گفت: در این کارخانه محصولات در قالب شربت، قرص و پماد تولید شده و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی با اعلام اینکه تمام دستگاه‌های مورد نیاز این کارخانه که ساخت داخلی است خریداری و به محل کارخانه ارسال شده است، افزود: این مجموعه تولیدی علاوه بر خط تولید سه‌گانه دارای انبار و سیستم‌های مجهز برای ارسال محصولات تولیدی به مناطق مختلف است.

مدیرعامل شرکت دارو برگ شرق کوثر گفت: ما به عنوان نمونه برای تولید شربت معده به بیش از 12 گیاه دارویی نیاز داریم که برای کشت آنها اراضی مستعد به دور از کود و سم نیاز است تا به شکل ارگانیک در مزرعه تولید محصولات گیاهان دارویی انجام شود تا زمینه مصرف داخلی و خارجی بهتر فراهم آید./س 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
افسانه
۰۷:۳۷ ۱۳ آبان ۱۳۹۱
ئن به این رشته خیلی علاقمندم آیا میتوانم با شما همکاری داشته باشم.متشکرم .