فرماندار شهرستان کوثر گفت: هزار و 500 هکتار از باغات این شهرستان که پیش از این سنتی کشت و عمل‌آوری می‌شد به مرحله تولید مدرن می‌رسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل /  سعدالله رئیس ساداتی   در جریان بازدید استاندار اردبیل از طرح‌ها و پروژه‌های در‌ حال اجرای شهرستان کوثر افزود:‌ با توجه به این میزان باغ مثمر نیازمند توسعه صنایع تبدیلی نظیر کارخانه‌‌های کمپوت و آبمیوه‌سازی هستیم تا در کنار اشتغال به وجود آمده در حوزه توسعه باغات از این راه نیز بخشی از بیکاری منطقه را مهار کنیم.

وی گفت: با تکمیل سد کوثر 10 هزار هکتار از اراضی پایاب این سد زیر‌کشت محصولات آبی خواهد رفت که در هر هکتار باغ مدرن زمینه اشتغال دو نفر فراهم می‌آید.

فرماندار کوثر یکی از اسباب توسعه‌ یافتگی این شهرستان را توجه به حوزه سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذاران اعلام کرد و افزود: فارغ از تمام نگاه‌ها و نگرش‌های سیاسی و احساسی باید گفت که جنوب استان به ویژه کوثر در سالیان گذشته مورد بی‌مهری قرار گرفته است اما با روی کار‌ آمدن دولت خدمتگزار جهش و شتابی را در عمران و آبادانی منطقه شاهد هستیم.

رئیس ساداتی با اعلام اینکه در این شهرستان پنج طرح مهر ماندگار در حال انجام است، گفت: مهم‌ترین این پروژه مربوط به سد گیوی و اجرای شبکه آن است که تا پایان دولت دهم با هزینه‌کرد 194 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی به فرصت‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در این شهرستان اشاره کرد و افزود: وجود آثار تاریخی همچون یخگان، پل پردیس، پل فیروز، منبر مشکول و همچنین آبگرم گیوی و باغات تنیده در هم فضای مناسبی را در بخش گردشگری به وجود آورده است تا علاقمندان بتوانند از این ظرفیت ممتاز استفاده کنند.

فرماندار شهرستان کوثر با اشاره به اینکه در هفته آینده همایش سرمایه‌گذاری جنوب استان در خلخال برگزار می‌شود، گفت: از هم‌اکنون بسته‌های حمایتی و مشوق‌هایی را برای سرمایه‌گذاران در این باب در نظر گرفتیم تا سرمایه‌گذاران بتوانند با برخورداری از زیر‌ساخت‌های فراهم شده در حوزه‌های کشاورزی،‌ گردشگری، صنعت و خدمات فعالیت‌های اقتصادی خود را انجام دهند./س 

 

برچسب ها: باغ ، سنتی ، مدرن ، کوثر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.