وزير امور خارجه فرانسه به منظور نظارت بر نحوه خروج نيروهاي فرانسوي از افغانستان، به کابل سفر کرده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل ازشبکه فرانس24 ؛ لوران فابيوس در کابل گفت: ما از همکاري نظامي به همکاري غيرنظامي خواهيم پرداخت. پيمان دوستي با افغانستان بر پايه همکاري غيرنظامي در زمينه هاي بهداشتي، آموزشي، کشاورزي و اقتصادي خواهد بود. معناي حضور من اينجا گذر از جامعه و اقتصاد نظامي به جامعه و اقتصاد غيرنظامي است. اميدواريم که همه چيز مطابق با توافق ها پيش برود.

هر روز بيش از سيصد پرواز از فرودگاه نظامي کابل صورت مي گيرد که اين تردد معادل پروازها در فرودگاه شهر مارسي است.

کنترل امنيت و مديريت اين فرودگاه از اول اکتبر به نيروهاي فرانسوي سپرده شده است.

ژنرال فيليپ آدام فرمانده فرودگاه نظامي کابل گفت: وظيفه من در اين کشور در حال جنگ، محافظت از همه کارکنان يعني پنج هزار فردي است که در اين پايگاه اقامت دارند. از سوي ديگر مسئوليت ديگر من محافظت از نواحي فرودگاه است به طوري که هيچ راکتي به سوي فرودگاه شليک نشود.

فرودگاه نظامي کابل از اهداف بالقوه شورشيان به شمار مي رود. در حالي که نيروهاي ائتلاف در حال تخليه نيروهايشان از افغانستان هستند؛ محافظت از آن اهميت فزاينده اي پيدا کرده است.
گردان بالگردهاي فرانسوي پس از پايان آخرين ماموريت خود در حال بازگردان بالگردهايش از افغانستان است. فرانسه در حال حاضر تجهيزات نظامي خود را با سه هواپيما در روز از افغانستان خارج مي کند.

سروان ليونل رئيس واحد ترانزيت بين نيروهاي فرانسه گفت: درحال حاضر کانتينر، کاميون، تريلر، بالگرد و انواع تجهيزات به کار رفته در اين کشور را سوار هواپيماها مي کنيم.آخرين سربازان فرانسوي سال آينده کابل را ترک خواهند کرد و بخش عمده نيروهاي فرانسوي در فرودگاه ساکن خواهند شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار