مردم معترض امروز نیز در شهرهای مختلف ایتالیا و انگلیس دست به انجام تظاهرات گسترده علیه سیاستهای ریاضت اقتصادی دولتهای متبوعشان زدند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از فرانس24 ، مردم انگلیس در اعتراض به تدابیر ریاضتی بی سابقه در این کشور به طور گسترده در لندن تظاهرات کردند. دهها هزار نفر از سراسر کشور به لندن آمده اند تا علیه کاهش قابل ملاحظه بودجه دولتی و دستمزدها اعتراض کنند.

بنابراین گزارش، در حال حاضر جمعیتی انبوه در لندن راهپیمایی می کند. معترضان به تدابیر ریاضتی دولت دیوید کامرون اعتراض دارند و خواهان پایان این سیاستها شده اند. آنان عقیده دارند اولویت دولت باید ترغیب سیاستهای رشد اقتصادی باشد نه ریاضت فزاینده . دولت دیوید کامرون ضمن مخالفت با خواسته معترضان می گوید چاره ای جز کاهش هزینه های دولتی برای جبران کسری بودجه کشور ندارد و این کاهش های قابل ملاحظه بودجه برای دولت الزامی است. همچنین دولت این طور وانمود کرده که ممکن است تدابیر ریاضتی دیگری در پیش گرفته شود. تظاهرات روز شنبه را کنفدراسیونی متشکل از پنجاه و چهار اتحادیه صنفی انگلیسی برگزار کرده است.

معترضان از مرکز لندن به سوی هاید پارک پیش می روند. قرار است اد میلیبند رئیس حزب مخالف دولت یعنی حزب کارگر در برابر تظاهرکنندگان نطقی ایراد کند.

از سوی دیگر هزاران کارگر ایتالیایی در اعتراض به وضعیت اشتغال در این کشور امروز شنبه در شهر رم تجمع کردند. بسیاری از این کارگران افرادی هستند که اختلافات کاری داشته یا به خاطر وضعیت کارخانجات در آستانه بیکاری قرار دارند.

یک تظاهرکننده گفت: ما در حمایت از جوانان بیکار و تمام کارگرانی که با شرکت های خود اختلاف دارند در تظاهرات شرکت می کنیم. سیاستمداران ایتالیایی به فکر مسائل دیگری هستند و دولت هم تنها به فکر گسترش دامنه تظاهرات است.

مخالفت با طرح های مربوط به ریاضت اقتصادی با هدف برون رفت کشور از بحران فزاینده اقتصادی کشور صورت گرفت درحالیکه میزان بیکاری در ایتالیا افزایش یافته و هیچ نشانی از بهبودی رکود اقتصادی که از یک سال قبل آغاز شده است دیده نمی شود.

یک شرکت کننده در تظاهرات گفت: شرکتها باید پول بیشتری داشته باشند تا بتوانند ما را به عنوان کارگر نگاهدارند. اولویت ما این است که بتوانیم شغل بیشتری ایجاد کنیم. چون شرکت هایی که تعطیل شدند دیگر فعالیت خود را از سر نمی گیرند.

از ماه اوت تاکنون ، خشم ناشی از بیکاری مردم منجر به افزایش اختلافات کارگری در بخش صنعت از جمله شرکتهای تولید فولاد ایلوا در شهرتارانتو و همچنین یک شرکت تولید آلومینیوم در ساردینا گردید.
روبرتو فورگیو از اتحادیه کارگری از تمام مردم ایتالیا خواست فورا خود را بسیج کنند. وی گفت: باید با بحران ایتالیا مقابله کرد. از مسائلی حرف می زنیم که زندگی تمام مردم ایتالیا را تحت تاثیر قرار می دهند. مردم ایتالیا باید با آن مواجه شوند.

از سوی دیگر احتمال کاهش شمار کارکنان شرکت فیات و فین مکانیکا نیز وجود دارد. گرچه یک دادگاه تجدید نظر ایتالیا به شرکت فیات دستور داد مجددا صد و چهل و پنج نفر از کارگران اخراجی خود را دوباره بکار گیرد.

میزان بیکاری در ایتالیا در ماه ژوئیه به بیش از هفت درصد افزایش یافت که از سال 2004 تاکنون بی سابقه اعلام شده است.
برچسب ها: اروپا ، تظاهرات ، ایتالیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار