رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا در نشست خبري با اصحاب رسانه در تبريز ضمن تشريح عملكرد اين پليس از انهدام 100 كارگاه توليد مواد مخدر صنعتي خبر داد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، سردار"علي مويدي" در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت : پليس مبارزه با مواد مخدر در سال جاري بيشترين كارگاه هاي توليد مواد مخدر صنعتي را در کشور متلاشي كرده و در حال حاضر اشرافيت خوبي نسبت به اين موضوع دارد.

وي از انهدام يک‌هزار و 100 باند مواد مخدر در شش ماهه گذشته در کشور خبرداد و افزود: در مقايسه با مدت مشابه سال قبل، تعداد باندهايي که توسط پليس شناسايي و منهدم شدند، سه درصد افزايش يافته است همچنين 100 کارگاه توليد مخدر صنعتي در کشور متلاشي شده است و 25 نفر از عناصر اصلي ترانزيت‌کنندگان مواد مخدر صنعتي در کشور دستگير و کارگاه‌هاي توليدي آنان متلاشي شده است.

سردار مويدي ضمن تشريح عملکرد پليس مبارزه با مواد مخدر در شش ماهه امسال گفت: نزديک به 221 تن انواع مواد مخدر در اين مدت در کشور کشف شده که در مقايسه با مدت مشابه سال قبل، شاهد افزايش در کشفيات بوديم در شش ماهه امسال 4تن هروئين ، 2 تن مرفين و 30 تن حشيش در کشور كشف شده است.

وي از انجام نزديک به 800 عمليات در نقاط مرزي و عملياتي کشور در شش ماهه گذشته با قاچاقچيان خبرداد و افزود: نزديک به 100 عمليات به درگيري مسلحانه با قاچاقچيان انجاميد که در اين درگيري‌ها 45 نفر از قاچاقچيان به هلاکت رسيده و چهار نفر از نيروهاي انتظامي نيز به درجه رفيع شهادت نائل شدند.

اين مقام انتظامي از تشکيل 110 هزار پرونده در اين مدت خبر داد و تصريح کرد: 132 هزار نفر به اتهام حمل، توزيع و قاچاق موادمخدر نيز دستگير و به مراجع قضايي تحويل داده شدند.

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدرناجا، مواد مخدر را ابزار جنگ نرم دانست و گفت: دشمن مي خواهد با گسترش مصرف مواد مخدر در كشور نشاط و شور را از جوانان بگيرد و كشور ما در نزديک‌ترين کانون توزيع مواد مخدر قرار داشته و جمهوري اسلامي ايران براي دفاع از بشريت در طول سال‌هاي اخير اقدام به مبارزه موثر با موادمخدر کرده است و کارنامه کشورمان در دهه اخير، خودگواه اين ادعا است.

سردار مويدي در خاتمه با تاکيد براينکه يکي از اولويت‌هاي نيروي انتظامي در سال‌جاري، پاک کردن چهره شهرها از وجود معتادان رها شده و برخورد با خرده‌فروشان است، اظهار کرد: اميدواريم با همکاري ساير دستگاه‌ها در اين خصوص بتوانيم گام‌هاي جديد و موثري برداريم./س

برچسب ها: انهدام ، کارگاه ، مخدر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.