خبرنگار شبکه فرانس بيست و چهار در مادريد تصريح کرد راي دهندگان مناطق گاليس و باسک اسپانيا ممکن است انتخابات امروز محلي در اين دو ايالت را به همه پرسي درباره سياستهاي رياضت اقتصادي دولت محافظه کار اسپانيا تبديل کنند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني فرانس24 ، ادلين پرسپت خبرنگار اين شبکه افزود ماريانو راخوي نخست وزير از حزب راستگراي مردمي، خود متولد منطقه گاليس است و به  پيروزي قاطع اين حزب در پارلمان محلي دل  بسته است اما پيروزي آن به هيچ وجه قطعي به نظر نمي رسد. بر اساس نظرسنجيها احتمال دارد حزب مردمي اسپانيا اکثريت مطلق را در پارلمان محلي گاليس از دست بدهد و در اين صورت احتمال تشکيل ائتلافي بين سوسياليستها و استقلال طلبان  زياد خواهد بود. اين منطقه قلمرو خاص راخوي به شمار مي رود.
در منطقه باسک نيز به احتمال زياد نتيجه انتخابات به نفع راخوي رقم نخواهد خورد. زيرا احتمال دارد ملي گرايان ميانه رو از حزب پي ان وي به پيروزي برسند. اگر اين طور شود اين حزب از خواسته هاي جدايي خواهان دو ايالت باسک و کاتالونيا دفاع خواهد کرد که دو منطقه ثروتمند  اسپانيا به شمار مي روند. همچنين احتمال حضور گسترده جدايي خواهان افراطي در اين پارلمان هم وجود دارد.
اين انتخابات همچنين در شرايط بحران اقتصادي بي سابقه در کشور برگزار مي شود.
بيکاران اسپانيايي به علت ادامه وضع وخيم در اين کشور به ستوه آمده اند. يکي از بيکاران عقيده دارد هزينه هاي زندگي رو به افزايش است درحالي که هيچ چشم انداز مثبتي براي کاريابي پيدا نمي شود.
اين خبرنگار ادامه داد پس از برگزاري اين انتخابات راخوي تصميم خود را در خصوص درخواست کمک رسمي از اتحاديه اروپا براي نجات اقتصاد اسپانيا اعلام خواهد کرد. بسياري از تحليلگران اسپانيايي از ماه سپتامبر مي گويند راخوي بي صبرانه منتظر برگزاري انتخابات محلي بود تا تصميم قطعي خود را درباره برنامه نجات مالي اسپانيا بگيرد. وي در حال حاضر تحت فشارهاي گسترده مردمي قرار دارد که با برنامه هاي رياضت اقتصادي و برنامه نجات  اروپا مخالفت مي کنند. قرار است معترضان خشمگين اسپانيايي هفته آينده در مادريد و شهرهاي بزرگ اين کشور تظاهرات کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار