سوخت رسانی به تعدادی از کوره های گچ در منطقه محمدآباد قهاب در شرق اصفهان متوقف شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان ؛ رییس انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان گچ و آهک اصفهان در دیداری با رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اعلام این خبر گفت: واحد های تعطیل شده همگی مجوز فعالیت دارند.

علی اکبر طباطبایی افزود: سوخت گاز و نفت به روی 65 واحد از کوره های گچ این منطقه قطع شده است.

وی با اشاره به اینکه آسیب وارد شده به خاک منطقه، مربوط به گچ برداری از معادن بوده و ربطی به کوره ها ندارد، بیان کرد: ما بارها اعلام کرده ایم آمادگی هرگونه همکاری برای رفع آلودگی های زیست محیطی در این منطقه را داریم.

وی ادامه داد: در حالی که زمین جدیدی برای انتقال کوره هابه ما معرفی نشده و زیرساخت ها برای جا به جایی کوره های گچ فراهم نیست، جلوی فعالیت این کوره ها را گرفته اند.

وی تاکید کرد: زمانی که توقف فعالیت کوره ها در این منطقه تصویب شد، کوره داران گچ به مسوولان اعلام کردند منطقه دیگر راکه مورد تایید اداره حفاظت محیط زیست استان باشد معرفی، زیرساخت ها را فراهم و فرصتی را هم مقرر کنند تا جا به جایی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: نه تنها مکانی به ما معرفی نشده و مهلتی برای جا به جایی داده نشده است، بلکه یک ماهی است سوخت ما را قطع کرده اند.

طباطبایی با بیان اینکه در 60 کیلومتری اصفهان و در منطقه بهجت آباد زمینی را برای انتقال پیشنهاد داده ایم اظهار کرد: اداره حفاظت محیط زیست استان با پیشنهاد ما موافقت نکرده اما جایگزینی هم معرفی نشده است.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان هم با بیان اینکه در این کوره ها 300 کارگر و تعداد زیادی راننده مشغول به کار بوده اند، تصریح کرد: جلوگیری از فعالیت کوره ها به این شکل صحیح نیست.

سیدعبدالوهاب سهل آبادی پیشنهاد کرد: بهتر است زمینی در نزدیکی معادن گچ، خارج از شعاع 50 کیلومتری شهر اصفهان به این واحدها معرفی شود تا در قالب چند تعاونی، به احداث کارخانه های گچ صنعتی اقدام کنند./س

برچسب ها: اصفهان ، متوقف ، شدن ، کوره های ، گچ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.