معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی بر لزوم همکاری شرکت های خدماتی برای تکمیل و بهره برداری به موقع از پروژه های مسکن مهر این استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد ابوالفضل صومعلو در جلسه بررسی مشکلات و پیشرفت های احداث تاسیسات زیربنایی مسکن مهر خراسان رضوی با اعلام این مطلب گفت: با وجود اینکه در تامین مسکن برای عامه مردم تنها مسوولیت وزارت های مسکن و شهرسازی سابق و راه و شهرسازی فعلی تامین زمین و مدیریت فنی بوده اما در طرح ملی مسکن مهر تمام موارد مدیریت، راهبری و حل مشکلات به این وزارتخانه سپرده شده است.

وی افزود: باتوجه به کمبودهای موجود در اعتبارات، تکمیل به موقع طرح ملی مسکن مهر و بهره برداری از آن در طول خدمت دولت دهم نیازمند مساعدت و همراهی تمام دستگاه های ذیربط در زمینه تامین خدمات و زیرساخت های لازم می باشد.

صومعلو باتاکید بر اولویت بندی تخصیص اعتبارات پروژه های مسکن مهر بر اساس درصد پیشرفت فیزیکی اظهارکرد: اعتبارات لازم برای تامین خدمات زیربنایی مسکن مهر از ابتدا بیش از میزان تعیین شده بوده است و برای تامین اعتبارات مورد نیاز باید به روش هایی خارج از بودجه های دولتی عمل کنیم، از طرفی با واگذاری تامین امکانات روبنایی مسکن مهر از جمه احداث مدارس، مساجد و پاسگاه ها خارج از وظایف وزارت راه و شهرسازی به این وزارتخانه، مسوولیت این دستگاه برای تامین هزینه های لازم و تکمیل پروژه ها بیشتر شده است.

معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ضمن درخواست از شرکت های خدماتی استان از جمله آب و فاضلاب، گاز و توزیع برق مبنی بر اینکه تا جایی که در توان دارند برای تامین نیازهای مسکن مهر در استان فعالیت کنند، گفت: بنا به دستور اکید وزیر راه و شهرسازی هیچ واحد مسکن مهر بدون امکانات آب و برق و گاز به متقاضی تحویل داده نخواهد شد.

محمدرضا قاسمی قائم مقام وزیر و مدیرکل راه شهرسازی خراسان رضوی نیز درادامه این جلسه با ارائه گزارشی در مورد تامین امکانات زیربنایی پروژه های مسکن مهر استان، گفت: اجرای 311 کیلومتر شبکه انشعاب آب، 41 هزار مترمکعب مخزن گذاری و 140 کیلومتر شبکه گذاری فاضلاب از جمله اقدامات انجام شده از سوی شرکت آب و فاضلاب استان است.

وی افزود: باوجود پیشرفت 75 درصدی احداث شبکه آبرسانی در شهر جدید گلبهار، تمهیدات لازم برای احداث تصفیه خانه و مخزن گذاری در این شهر جدید باید درنظر شود.

قاسمی با اشاره به اینکه در بحث آبرسانی به جز دو شهر جدید بینالود و گلبهار و در بحث فاضلاب به جز شهرهای سبزوار، طرقبه شاندیز و تربت حیدریه، در سایر شهرهای استان اقدامات کافی و لازم به انجام رسیده و مشکل اجرایی وجود ندارد، افزود: در بحث برق رسانی به واحدهای مسکن مهر شهری نیز تاکنون تنها در شهرک رضویه مشهد و پروژه فرهنگیان طرقبه با مشکل اعتبار برای تامین امکانات لازم مواجه هستیم و در سایر شهرهای استان توسعه و تجهیز شبکه برق توسط شرکت توزیع نیروی برق استان در حال انجام است.

مدیرکل راه شهرسازی خراسان رضوی ادامه داد: در بحث گازرسانی نیز تکمیل عملیات احداث شبکه گاز در پروژه های مسکن مهر اغلب شهرهای استان و عملیات گازرسانی در پروژه های مسکن مهر شهرهای تربت حیدریه، سبزوار، شهرهای جدید گلبهار و بینالود و شهرک مهرگان در جریان است.

بررسی روند پیشرفت پروژه های تامین خدمات زیربنایی در پروژه های مسکن مهر 72 شهر استان، بررسی کمبودها، مشکلات و اعتبارات لازم به منظور تکمیل خدمات و ارائه راهکارهای لازم برای تسریع در اجرای روند خدمات رسانی به پروژه های مسکن مهر خراسان رضوی از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.