کارخانه متخلف همبرگر در قم پلمپ شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به گزارش مشاهده قطعه ای از انگشت انسان در محصول همبرگر تولیدی یکی از شرکت های فراورده های گوشتی استان گفت: با مشاهده نمونه مذکور و تائید موضوع به همراه کارشناسان اداره نظارت برمواد غذائی و بهداشتی این دانشگاه در محل شرکت حاضر و به بررسی موضوع پرداختیم.
مجتبی احمدزاده قمی افزود: در بررسی های بعمل آمده مشخص شد در تاریخ 24 مهرماه امسال یکی ازکارگران به نام (ح ر)حین کار با دستگاه قالب زن همبرگر دچار مصدومیت از ناحیه انتهائی انگشت سبابه دست چپ (دوسوم ناخن و بافت نرم اطراف آن ) شده که به مرکز درمانی منتقل می شود.
وی یا بیان اینکه مسئول فنی کارخانه باید با توجه به شرح وظائف محوله اقدام به نظارت برچگونگی تهیه مواد اولیه و تولید وکنترل کیفی نهائی محصولات کارخانه می کرد اظهار داشت: متاسفانه مسوول فنی این کارخانه بدون رعایت اصول فنی و بهداشتی پس از انتقال محصولات تولیدی به سردخانه جهت انجماد اولیه اقدام به بسته بندی محصول 60درصد همبرگر ، درروز چهارشنبه 26 مهرماه می کند که مراتب بدون لحاظ نمودن موضوع و حتی قرنطینه گذاری، همان روز وارد بازار می شود و روز بعد یکی از شهروندان محصول تولیدی را از یکی از مغازه های موادغذائی شهر خریداری می کند.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه با توجه به مستندات موجود تمامی خطوط تولیدی شرکت از قبیل همبرگر، مرغ برگر، کباب لقمه و انواع سوسیس وکالباس با دستور قاضی تعزیرات پلمب شد گفت: تا روشن شدن موضوع و بمنظور صیانت از سلامت مصرف کنندگان از ادامه فعالیت شرکت جلوگیری به عمل آمد.
دکتر احمدزاده افزود: دستور جمع آوری تمامی محصول توزیعی از تاریخ 24 مهر به شرکت متخلف ابلاغ و تمامی محصولات تولیدی شرکت نیز توقیف شد.
وی با اشاره به 18 بار بازدید کارشناسان اداره نظارت برموادغذائی وبهداشتی این دانشگاه در 18 ماه گذشته از این واحد تولیدی گفت: در این بازدیدها این واحد تولیدی 8 بار به علت تخلفات بهداشتی به اداره تعزیرات حکومتی استان معرفی شد که مستندات آن درمعاونت غذا وداروی دانشگاه علوم پزشکی موجود است./س
برچسب ها: قم ، پلمپ ، کارخانه متخلف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.