مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی راندمان آبیاری از 32 درصد به 60 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  اردبيل  / اسد‌الله محسن‌زاده امروز در نشست با مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله‌سوار افزود: تاکنون یک هزار کیلومتر از انهار سنتی استان لایتینگ شده و به صورت بتنی برای انتقال آب بر سر اراضی کشاورزی اجرا گردیده است.

وی گفت: علاوه بر این در اراضی مستعد دشت مغان نیز 900 کیلومتر عملیات کانالت‌گذاری نیز انجام شده است.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به اینکه این طرحها جزو طرح‌های تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی است افزود: با این عملیات راندمان آبیاری از 32 درصد به صورت آبیاری سنتی تا حدود 60 درصد افزایش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله‌سوار نیز از جمله مزایای این طرح را جلوگیری از هدر رفت آب،‌ افزایش راندمان آبیاری، صرفه‌جویی و استفاده بهینه در مصرف آب کشاورزی، صرفه‌جویی در نیروی انسانی به دلیل سهولت آبیاری اعلام کرد.

رضا حسنیان گفت: با اجرای این طرح افزایش سطح زیر‌کشت به دلیل صرفه‌جویی در مصرف آب، افزایش راندمان تولید 20 الی 30 درصدی کشاورزان و افزایش در‌آمد کشاورزان و ایجاد اشتغال در منطقه را شاهد خواهیم بود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.