مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه گفت: برداشت زعفران از سطح 7200 هکتار از مزارع این شهرستان آغاز شد.

سعادت علی نیا در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، با بیان این مطلب افزود: پیش بینی می شود 28 تن زعفران خشک از سطح مزارع تربت حیدریه برداشت شود.

وی زعفران را یکی از مهم ترین منابع اشتغال و درآمد تربت حیدریه دانست و گفت: به طور میانگین روزانه 400هزار نفر در مراحل کاشت و برداشت زعفران مشغول به کار می شوند.

این مسئول اصلاح شیوه های آبیاری، استفاده از تکنولوژی بیمه محصول زعفران و حمایت از زعفران کاران را از مهم ترین کارهای حمایتی جهاد کشاورزی برای افزایش کیفیت و کمیت محصول زعفران دانست و اظهار کرد: جهاد کشاورزی علاوه بر فعالیت های حمایتی، در سال گذشته با اجرای طرح مزارع آرمانی، کشت پیاز استاندارد زعفران در سطح 11 هکتار در این شهرستان صورت گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه گفت: بیشترین زعفران در تربت حیدریه، زاوه، کاشمر،‌رشتخوار و مه ولات تولید می شود که برای ادامه حیات این محصول باید کیفیت و میزان تولید را افزایش دهیم.

یادآور می شود بیشترین مزارع زعفران در مناطق جنوبی استان خراسان رضوی قرار دارد و برداشت زعفران تربت حیدریه به دلیل سردسیر بودن این منطقه زودتر از دیگر مناطق آغاز می شود. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.